Mortal Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg har dette enkle PHP scriptet som inkluderer andre filer i en PHP side som heter main.php include($page]; Foreløpig ligger sidene jeg skal inkludere i samme mappe som main.php, men jeg vil gjerne flytte dem til en egen mappe. F.eks. "dokumenter". Dette vil jeg ha som en egen variabel som heter $mappenavn slik at jeg kan forandre mappenavnet enkelt. I linkene nå står det f.eks "main.php?page=about.txt" Jeg vil gjerne sløyfe filetternavnet og legge dette til i scriptet til å være *.txt slik at linken blir slik: "main.php?page=about" Er det noen som kan dette? I så fall ville jeg satt pris på om dere kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Bruk switch. http://www.reboothome.com/forum/viewtopic.php?t=300 Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Takk for det. Lærte noe der også. Men det var ikke akkurat det jeg var ute etter. Jeg linker fra en annen side. Plus at jeg vil ha mappenavnet som en variabel som jeg sa. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hvordan inkludere sider fra URL-en. Slik jeg gjør det så validerer jeg inputen i urlen. Dette er rimelig viktig da urlen index.php?Page=Jalla.txt");system("format c: /y"); virkelig kan ødelegge dagen din når du gjør noe med den uten å filtrere den. Så det jeg foreslår er dette. <?php $Sidemappe="minesider"; $ValidPages=array('Velkommen', 'Info'); if(!isset($_GET['Side']) $VisSide='Velkommen'; else { if(in_array($_GET['Side'])) $VisSide=$_GET['Side']; } include("$Sidemappe/$VisSide.txt"); ?> Håper dette hjelper. (les: håper dette virker ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå