BakaBerg Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) En ting er å kalle det pese...en annen ting er at fyren ikke klarer å bruke store bokstaver heller. Jeg mener ikke engang det første ordet i noen av postene begynner med STOR bokstav. Ikke etter punktum heller. Så vær så snill og i det minste bruk STOR bokstav Når du begynner en setning, og etter Punktum. Når du skriver kun med små bokstaver så tror jeg folk tar deg ENDA mindre seriøst. Da jeg lærte nynorsk på skolen så måtte vi fremdeles bruke STOR bokstav etter punktum o.s.v Mulig at man bare skriver med små bokstaver 2012? Hva vet jeg,,, Edit: Ser at en moderator allerede har fikset tittel, mens jeg skrev dette innlegget, så jeg velger å la det være som det er, skulle det by på problemer kan jeg omformulere det. Skjønner at man kan bli irritert over dette. Jeg antar at du er en person som ikke er helt ukjent med realfag, gjerne flere år enn de fleste. Men noen ganger går det an å huske på at ganske mange i norge har faktisk bare ungdomskole og/eller yrkesfaglig bakrunn på videregående. I tillegg er det også ganske ofte flere tiår siden slike personer har gått på skole, evt brydd seg om det. Aner ikke hvor gammel OP er eller hvordan skole/yrkesbakrunn han har, men å anta at alle skal være eksperter, ja selv på forum, og bruke det som hovedargument hvorfor man er uenig (nå snakker jeg generelt) som et slags "gramatikk-politi" svekker oftere denne personens argumenter, enn en som har dårlig gramatikk sitt. Kanskje bare min mening... Endret 30. august 2012 av BakaBerg 1 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 -snip- Trådstarteren tydeliggjør det faktum at han er en PS3 fanboy med signaturen, noe som derav fører til at han ekskluderer all form for objektivitet. Han har blant annet ikke kommet med noen som helst form for statistikker eller kilder som formulert av andre enn personer som er sterkt tilknyttet konsollmarkedet. Jeg er kun objektiv under slike diskusjoner og kan ikke videre argumentere verken for eller mot dersom han ikke er i stand til å starte argumentasjonen. Med andre ord, så var selve argumentasjonen allerede over før den startet. 2 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Dette er åpenbart en trolle-tråd og bør vel ikke tas seriøst, men jeg kan ihvertfall si at min personlige erfaringer fra de PC-gamerne jeg kjenner, er at de piratkopierer omtrent alt. Det eksisterer vel også mye statistikk som underbygger at det lastes ned en haug med spill hele tiden, og når også salget av store serier som Call of Duty er markant mindre på PC enn andre steder (samtidig som antall ulovlige nedlastninger er markant høyere), så er det ikke rart at man konkluderer slik som dette. Det er dog selvsagt feilaktig å tro at hver eneste nedlastning er et tapt salg for utviklerne - men er egentlig det så relevant i det store og det hele? De store utviklerne går dit pengene er, og i dag ser det ut til å være på PS360 - mens Nintendo-plattformer, Vita og PC henvises til andre nisjer - som sterkt multiplayer-fokuserte spill, f2p, indie-greier, sene (og dårlige) porter og en masse nisje-greier. Pluss spill som The Witcher en gang i blant. Endret 30. august 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Dette er åpenbart en trolle-tråd og bør vel ikke tas seriøst, men jeg kan ihvertfall si at min personlige erfaringer fra de PC-gamerne jeg kjenner, er at de piratkopierer omtrent alt. Det eksisterer vel også mye statistikk som underbygger at det lastes ned en haug med spill hele tiden, og når også salget av store serier som Call of Duty er markant mindre på PC enn andre steder (samtidig som antall ulovlige nedlastninger er markant høyere), så er det ikke rart at man konkluderer slik som dette. Det er dog selvsagt feilaktig å tro at hver eneste nedlastning er et tapt salg for utviklerne - men er egentlig det så relevant i det store og det hele? De store utviklerne går dit pengene er, og i dag ser det ut til å være på PS360 - mens Nintendo-plattformer, Vita og PC henvises til andre nisjer - som sterkt multiplayer-fokuserte spill, f2p, indie-greier, sene (og dårlige) porter og en masse nisje-greier. Pluss spill som The Witcher en gang i blant. Er det virkelig slik? Det er nemlig slik at mange av de store spillutviklere for konsoller har planet om å lansere veldig mange store titler for PC (blant annet Metal Gear, Final Fantasy, osv). Det er faktisk mye som tyder på at flere og flere av de store kjente spillutviklere for konsoller har skiftet fokuset og rettet det mot å inkludere PC-markedet (minus Nintendo, selvfølgelig) - Denne forandringen kan tyde på at PC-markedet har et enormt potensiale som spillutviklerne har rettet fokuset mot. Kort sagt, så er denne utviklingen et argument i seg selv. Hvorfor er det da slik at flere og flere spillutviklere for konsoller har bekreftet å inkludere PC i deres nyere spill dersom piratkopieringen for PC-spill er 90%? Svaret er at statistikkene er fabrikkerte og ikke representativt (fram til noen beviser det motsatte). 5 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Dette er ikke mitt inntrykk, men håper selvsagt du har rett. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Det som kan være ødeleggende er om det blir gitt ut for mange spill til PC med lignende innhold. Da er det naturlig for spilleren å velge det som er mest populært selv om alle de andre spillene er knallbra og da blir det lett for utvikleren å skylde på piratkopiering for de dårlige salgstallene... Edit : He he he, Knallbar! Endret 30. august 2012 av Malvado Lenke til kommentar
SimonHL Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Nå for tiden er det jo faktisk enklere å piratkopiere et spill, enn å installere det du har kjøpt i butikken. Spillutviklere prøver å lage mange hinder for å stoppe piratkopiering, men dette går bare utover de spillerne som faktisk har kjøpt spillet. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Siden trådstarter ikke engang gidder å linke til "beviset", så kan jo jeg godt gjøre det. http://www.gamesindu...s-boxed-product Det er altså Ubisofts CEO som kommer med en kommentar om at kun 5-7% av spillerne betaler for PC-spill. Allikevel har altså et spill som Minecraft som er utviklet for PC solgt mer til PC enn alle spill Ubisoft noengang har utgitt til plejstejsjon 3 og Xbox 360. Herlig ironisk. http://www.vgchartz....-ubisoft-games/ Når det gjelder Ubisoft, så synes jeg folk bare skal kjøre på med ulovlig nedlastning av deres produkter. Når de går så langt som å straffe sine egne kunder med idiotisk kopi-sperre og malware, så har jeg null sympati for dårlig salg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Det er bare med på å forsterke deres tro på at det er nødvendig. Den beste, og riktigste måten å protestere på er å ikke laste ned og ikke å kjøpe spillene deres i det heletatt. Å si "Sorry mac, er ikke intressert i hva du har å tilby i det heletatt." Endret 31. august 2012 av MrLee 1 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Siden trådstarter ikke engang gidder å linke til "beviset", så kan jo jeg godt gjøre det. http://www.gamesindu...s-boxed-product Det er altså Ubisofts CEO som kommer med en kommentar om at kun 5-7% av spillerne betaler for PC-spill. Allikevel har altså et spill som Minecraft som er utviklet for PC solgt mer til PC enn alle spill Ubisoft noengang har utgitt til plejstejsjon 3 og Xbox 360. Herlig ironisk. http://www.vgchartz....-ubisoft-games/ La oss lese dette én gang til dere... Ubisoft graver sin egen grav. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Dette er åpenbart en trolle-tråd og bør vel ikke tas seriøst, men jeg kan ihvertfall si at min personlige erfaringer fra de PC-gamerne jeg kjenner, er at de piratkopierer omtrent alt. Det eksisterer vel også mye statistikk som underbygger at det lastes ned en haug med spill hele tiden, og når også salget av store serier som Call of Duty er markant mindre på PC enn andre steder (samtidig som antall ulovlige nedlastninger er markant høyere), så er det ikke rart at man konkluderer slik som dette. Det er dog selvsagt feilaktig å tro at hver eneste nedlastning er et tapt salg for utviklerne - men er egentlig det så relevant i det store og det hele? De store utviklerne går dit pengene er, og i dag ser det ut til å være på PS360 - mens Nintendo-plattformer, Vita og PC henvises til andre nisjer - som sterkt multiplayer-fokuserte spill, f2p, indie-greier, sene (og dårlige) porter og en masse nisje-greier. Pluss spill som The Witcher en gang i blant. Er det virkelig slik? Det er nemlig slik at mange av de store spillutviklere for konsoller har planet om å lansere veldig mange store titler for PC (blant annet Metal Gear, Final Fantasy, osv). Det er faktisk mye som tyder på at flere og flere av de store kjente spillutviklere for konsoller har skiftet fokuset og rettet det mot å inkludere PC-markedet (minus Nintendo, selvfølgelig) - Denne forandringen kan tyde på at PC-markedet har et enormt potensiale som spillutviklerne har rettet fokuset mot. Kort sagt, så er denne utviklingen et argument i seg selv. Hvorfor er det da slik at flere og flere spillutviklere for konsoller har bekreftet å inkludere PC i deres nyere spill dersom piratkopieringen for PC-spill er 90%? Svaret er at statistikkene er fabrikkerte og ikke representativt (fram til noen beviser det motsatte). Pluss at mods lokker til seg enda flere spillere, F,eks folk som kjøpte Skyrim til konsoll kjøper nå Skyrim til PC fordi de ser mye nytt som konsoll versjonen ikke hadde. Vurderer og kjøpe Gta 4 til pc på grunn av mods Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Jeg spiller eksklusivt på PC og jeg piratkopierer spill, medier og programvare som bare fy. Men jeg kjøper også store mengder spill, medier og programvare, på Steam har jeg 104 spill, jeg betaler månedlig for Spotify Premium og Netflix, jeg kjøper mye musikk og jeg er eier mange ekte programvarer og Windows-lisenser. Jeg er en av de 90%, men jeg er også en av de største inntektene til produsenter. Endret 31. august 2012 av Gavekort 6 Lenke til kommentar
Beltzebub Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 @64Zombie er enten et troll eller retard. For hans del håper jeg på troll. Men med bruken av "pese" er jeg redd det og kan være snev av retardednes ute å går. Ontopic: kjøper de fleste spillene mine på Steam, ja har vært pirat en gang i tiden, men begynner og bli lenge siden. Og da var det mest musikk og noe serier\filmer, men dette har gradvis blitt faset ut og kjøper nå alt av underholdning på nett eller i butikk. Tror og at siden netflix, Hbo Nordic og andre aktører vil bli en del av markedet før jul vil nok og mange andre som i dag laster ned serier og gå over til en betalingsløsning Da vil jo store serier komme i HD bare timer etter realese i usa. Siden det skal bli ganske billig både for Hbo og Netflix ser jeg ikke lengre grunnen til og laste ned feks game of thrones og trueblod. Men kommer i det store og hele spare ganske mange kroner i året da jeg betaler i dag 534kr i mnd for ©anal digital, som og sender games of thrones og andre serier jeg prøver og følge med på. 3 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Haha, piratkopiering på konsoller er ikke et problem da? Det er mindre utbredt på PS3 foreløpig, men stort sett er alle xbox spill ute en uke før retail. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 her var det mye aggresjon gitt, når disse "PC-fanboys" her. blir konfrontert med all pirat kopieringa de driver på med. da er alle som kommer med mot argumenter plutselig troll eller retard.... og oppi alt det her så har mann alle disse hobby norsk lærerne som skal rette på alt... dette er virkelig helt utrolig, hvor usmakelig folk kan bli. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg har brukt 15 000 kroner på å kjøpe spill de siste 4 årene. Føler meg ikke akkurat som en pirat. 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 her var det mye aggresjon gitt, når disse "PC-fanboys" her. blir konfrontert med all pirat kopieringa de driver på med. da er alle som kommer med mot argumenter plutselig troll eller retard.... og oppi alt det her så har mann alle disse hobby norsk lærerne som skal rette på alt... dette er virkelig helt utrolig, hvor usmakelig folk kan bli. "90% av alle PS3 spillere er tilbakestående." - ca like sannsynlig og troverdig som uttalelsen du fremhever som fakta. Er det merkelig noen blir provosert? 3 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 jeg har da aldri sakt at noen er tilbakestående her... hvis det er noe dette innlegget har vist så er det at pc brukere er utrolige håven, og tror de vet alt bedre enn alle andre som ikke velger pc som spill plattform. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Uansett. Dinosaurer i underholdningsbransjen har blitt vist feil gang på gang på gang. Gi ut et godt spill, med enkel tilgang og til en god pris, og folk kjøper det. Det er en grunn til at salgene på Steam-tjenesten går til værs hver gang de har salg. 3 Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 jeg har da aldri sakt at noen er tilbakestående her... hvis det er noe dette innlegget har vist så er det at pc brukere er utrolige håven, og tror de vet alt bedre enn alle andre som ikke velger pc som spill plattform. Gjør oss alle en tjeneste å ikke sett alle PC-spillere i en bås. Blir så utrolig latterlig å påstå at alle som spiller på PC tror de vet bedre enn alle andre. Vi er jo ikke akkurat ett eget folkeslag. Når det gjelder spørsmålet om piratkopiering kan jeg si at jeg ikke føler meg truffet da jeg har kjøpt ca. 100 spill på PC de 2 siste årene uten å piratkopiere ett eneste spill. Jeg er også overbevisst om at de 90 prosentene dine er langt unna sannheten. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå