soundwall Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har akkurat kjøpt mitt første alu-kabinett. Lian-Li pc60usb (ok ok vet at det er cheap-ass lian) Det jeg reagerer litt på er jo at pga tynnheten i aluen så støyer det jo en del mere enn mitt gamle chieftec stål-kasse. Spesielt diskene høres godt. Er det noen som har hatt noen suksess med matter i et lian-li? Jeg har søkt og søkt, men ikke funnet noen som har hatt et slikt prosjekt. Noen tips om url? -s Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har brukt MagicFleece (Microplex) i et "vanlig" kabinett med meget gode resultater. Synes MagicFleece mattene er gode å arbeide med, da de har litt formfasthet slik at de tilpasser seg underlaget og beholder den fasongen. Men ikke forvent at alt blir lydløst. Ofte oppdager man, etter å ha fjernet den mekaniske støyen fra HDD og GPU/CPU vifter, at luft i bevegelse lager endel støy (vindsus). For å få et stille system må man tenke "fri luftflyt" fra begynnelsen. M.a.o. viftegriller og filtre må vekk, og viftehastighetene må ned til 1500-2000 rpm. (5v). Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 har regulerbare enermax vifter som jeg er veldig fornøyd med, så viftestøy plager meg ikke sånn sett... det er hd-støyen som er det verste på en pc syns jeg. og ikke "seek-noise" men "snurre-noise" (forstår) hehe jeg mener den konstante hviiningen fra diskene.. (har 6 disker i burka)... -s Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 det er hd-støyen som er det verste på en pc syns jeg.og ikke "seek-noise" men "snurre-noise" (forstår) hehe Vet akkurat hva du prater om :-) og Magic Fleece funker bra til nettop å dempe mekanisk støy og den høyfrekvente hvinelyden fra harddiskene, men med 6 disker klarer du nok ikke å fjerne støyen men å dempe den kraftig. Det beste er å pakke diskene inn i dempematter, men det forkorter nok levetiden på diskene, da de vil bli veldig varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå