Gå til innhold

Mediasenter PC til Stua

Anbefalte innlegg

johanf - jeg mente at Finn S måtte være obs (er det rart jeg blingser på hovedkortstørrelse).

Og du har helt rett. Det stod mATX på hovedkortet jeg linket - det skal selvfølgelig være mini ITX - men jeg har rettet på det nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har å si på hovedkortet er at det ikke har nok SATA-innganger til de seks harddiskene det er plass til i kabinettet. En annen ting som var litt kludrete var at det de fire inngangene til USB 3.0 ikke fungerte uten å installere drivere. De fungerte i BIOS, men ikke da jeg startet opp windows-installasjonen. Riktignok ikke et stort problem som jeg kom meg rundt ved å kun ha i enten tastaturet eller musa.

Angående kjøling - CPU-vifta som følger med var hakket for høy og jeg byttet den ut med denne fra digitalimpuls.no

http://www.scythe-us...000_detail.html

Den passer på millimeteren mellom hovedkortet og harddisk-racken i kabinettet. Fordelen med denne er at den er proposjonert med store kjøleribber og liten vifte, slik at den er så 'lite' aktiv som mulig samtidig som den klarer å kjøle prosessoren. Oppsettet er så godt som helt lydløst i stua, og overdøves av andre elektriske artikler.

Med andre ord - jeg vil fortsatt anbefale hovedkortet, men pass på å bruke aktiv kjøling.

Har nå fått satt opp PCen og automatisert det meste. Kjører en kombinasjon uTorrent, Unpack Monitor, Dropbox, Plex Media Server, RealVNC og selvfølgelig XBMC. Har også mulighet til å styre XBMC med seks forskjellige kontrollere, alt fra xbox-kontrollere og iphone til en HTML-side i nettleseren. Veldig deilig å aldri måtte lete etter fjernkontrollen. Kan også streame alt innholdet til alle duppedittene jeg eier og har via Plex. Jeg kan skrive en enkel guide til oppsettet når jeg får tid.

Endret av vggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...