Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er lymfekreft arvelig?

snorkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle mennesker har reseptorceller som kan utvikle kreft under gitte forutsetninger. Kreft har lett for å gå i arv i noen grad, i min familie har alle hatt det og 2 har gått bort av det. Min bror og min bestemor.

Det finnes en slekt på vestlandet hvor alle har gått bort som følge av kreftsykdom. De har antagelig et gen som gjør de mer mottakelig og de har blitt "forsket" på de siste 30åra.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis mange spørsmål og bekymringer angående kreft. Du burde ta kontakt med fastlegen din og ta opp disse bekymringene. Mulig frykten er reell, men etter hva jeg kan forstå ut i fra det du har skrevet på forumet her, så er dette ubegrunnede bekymringer. Tar disse tankene opp mye av tiden din, kan kanskje psykolog kunne vært noe. Ta uansett kontakt med fastlege, han/hun vil kunne svare på det aller meste du lurer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forskningen gir ingen klare sammenhenger på når og hvordan. Det beste man kan gjøre er å ta helsa si på alvor og unngå risikomomenter for kreft som f.eks alkohol, røyk og dårlig ernæring. Gjør det også til en vane å besøke legen om noe ikke stemmer med kroppen.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...