Gå til innhold

Hvor rask prosessor hovedkort støtter

triklo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det betyr vanligvis at med den BIOS-versjonen kortet leveres med støtter så mange mhz garantert. (støtter blir egentlig litt galt, vanligvis betyr det i praksis bare at produsenten ikke har hatt mulighet til å teste raskere cpu'er med kortet enda fordi de ikke fins enda..)

Mitt MSI K7T 266 PRO som jeg kjøpte tidlig i juni i fjor støtta 1.33 GHz max da om jeg ikke husker feil. Etter siste BIOS-upgrade skal det takle en AthlonXP 2000/1666 mhz.

Om du sitter på en webshop og leser data om hk's, så er dette ofte uoppdaterte opplysninger, kan lønne seg å ta en titt på produsentens hjemmeside, gjerne se under BIOS-update-sectionen til det bestemte kortet og se hvilke cpu'er/hastigheter det støtter.

Lenke til kommentar

det ligger en begrensning i chipsettet som ikke kan "forandres" et kt133 kan f.eks kun kjøre 1,4ghz amd t-bird 200mhz fsb (med nyeste bios), pågrunn av begrensninger i chipsettet. Noen nyere versjoner av kt133a kan kjøre t-bird 266fsb, OG xp cpuer. Så det er som du sier. Det ligger begrensninger i chipsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...