triklo Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Hva betyr det hvis det står at hovedkortet ditt f. eks. støtter klokkefrekvenser inntil 1500 MHz+ ? Betyr det at det i utganspunktet ikke støtter mer enn 1500, og at du kan kjøre raskere enn 1500 hvis du flasher BIOS? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Ja. :razz: det er korrekt. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Det betyr vanligvis at med den BIOS-versjonen kortet leveres med støtter så mange mhz garantert. (støtter blir egentlig litt galt, vanligvis betyr det i praksis bare at produsenten ikke har hatt mulighet til å teste raskere cpu'er med kortet enda fordi de ikke fins enda..) Mitt MSI K7T 266 PRO som jeg kjøpte tidlig i juni i fjor støtta 1.33 GHz max da om jeg ikke husker feil. Etter siste BIOS-upgrade skal det takle en AthlonXP 2000/1666 mhz. Om du sitter på en webshop og leser data om hk's, så er dette ofte uoppdaterte opplysninger, kan lønne seg å ta en titt på produsentens hjemmeside, gjerne se under BIOS-update-sectionen til det bestemte kortet og se hvilke cpu'er/hastigheter det støtter. Lenke til kommentar
triklo Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Altså: hvis du f. eks. har et socket A hovedkort (jumperfritt), kan du da kjøre så rask socket A prosessor som bare det hvis du har BIOS som støtter det? Eller ligger det begrensninger i chipsettet som ikke kan flashes? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 det ligger en begrensning i chipsettet som ikke kan "forandres" et kt133 kan f.eks kun kjøre 1,4ghz amd t-bird 200mhz fsb (med nyeste bios), pågrunn av begrensninger i chipsettet. Noen nyere versjoner av kt133a kan kjøre t-bird 266fsb, OG xp cpuer. Så det er som du sier. Det ligger begrensninger i chipsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå