Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skade av bilkrasj

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første. dersom du skal gå igjennom dette, og har en relativt ny bil vil jeg anbefale å skaffe noe gammelt skrap som det ikke er så farlig med.

en annen ting er at du bør stille inn hodestøtten riktig slik at du minimerer sjangsen for død, eller lammelse resten av livet.

Jeg vil også annbefale deg å kjøre i en murvegg, du har i mye større grad beregne skadeomfanget en ved å kjøre i en stolpe.

Dog er det ingen lett måte å hvordan utfallet blir.

Ofte dør en person momentant i en bilulykke mens personen ved siden av komme fra det uten skader i det heletatt.

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert du får det. Kan hende du ikke tar mye skade, og sitter igjen med en vraket jævelskap av en bil.

Enten det, eller så blir du skrevet ut ganske fort, men får kroniske skader som senker livsskvaliteten din enda mer.

Skaff deg kreft eller noe, tror ikke det er umulig.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Noe jeg alltid har lurt på når det kommer til suicidale mennesker, er hvorfor de velger å ta selvmord framfor å gi faen i hva enn det er som gjør dem deprimerte. Da mener jeg selvfølgelig ikke å prøve å glemme det osv., men om du har sosiale plager kan det være like greit å ta en total makeover, ta piercing, ta en tattovering, fiks håret, gjør hva enn du føler for å gjøre. Deretter drar du på byen, gir faen i sosial angst og bare gå og prat med ei dame og gjør det beste ut av det. Går det dårlig, so what?

Ellers kan du prøve fallskjermhopping, bungee jumping eller noe annet som kan gi deg et rush av adrenalin som kan få deg til å kjenne på hvor deilig det er å leve.

Når det kommer til det med å kjøre inn i stolpen, lurer jeg på hvordan du tror det kommer til å fungere. Det er en hårfin grense mellom å havne i koma og å bli lam eller evt. dø. Denne grensen er så hårfin at det blir helt umulig for deg å beregne på forhånd, det må du bare gamble på. Tenk deg om utfallet er at du blir en grønnsak. Du kommer til å sitte i rullestol og la forskjellige (ofte ukjente) folk trille deg rundt mens du trenger mat intravenøst og ukontrollert bæsjer og tisser på deg selv. Sånn kan du leve til du er gammel. Tror ikke at du i ettertid kommer til å tenke at dette var en god idè.

Lenke til kommentar

Noe jeg alltid har lurt på når det kommer til suicidale mennesker, er hvorfor de velger å ta selvmord framfor å gi faen i hva enn det er som gjør dem deprimerte. Da mener jeg selvfølgelig ikke å prøve å glemme det osv., men om du har sosiale plager kan det være like greit å ta en total makeover, ta piercing, ta en tattovering, fiks håret, gjør hva enn du føler for å gjøre. Deretter drar du på byen, gir faen i sosial angst og bare gå og prat med ei dame og gjør det beste ut av det. Går det dårlig, so what?

Jeg tenker på samme måte.

Dersom jeg skulle begått selvmord, ville jeg ha satt en ikke så fjern dato.

Kanskje om to-tre dager.

Så ville jeg levd mine siste dager, og gått virkelig, virkelig av skaftet.

Kanskje hadde jeg funnet noe å leve for igjen? Hvis ikke har jeg ikke tapt noe hvertfall.

Likevel, så tror jeg ikke suicidale folk har slike tankemønstre eller ideer, ting ser nok ganske mye mørkere ut for dem. Håpløshet er et stikkord her.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Det er nok ingen som tar selvmord bare på grunn av sosial angst. Når man er veldig deprimert har man mistet evnen til å glede seg over relasjoner. Selv om det på utsiden ser ut til å gå strålende med dama gir det ikke noe løft på innsiden.

Anonym poster: 7b2a19072d4fb4375637333a720b1bd4

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke oppsøke fastlegen din, som kan henvise deg videre til psykiater?

Det kan være en kjemisk ubalanse i hjernen din, eller at du trenger noen å snakke med. Få endret tankemønsteret ditt. Husk at det er jobben dems, å hjelpe mennesker som har det vanskelig. Det skader hverfall ikke å prøve.

Kræsje i en stolpe er en dårlig korttidsløsning. Du lurer deg selv til å tro at det er eneste løsning. Det virker kanskje logisk her og nå, men sjansene er der for at du ender opp som grønnsak i stedet, og da MÅ du ha pleie resten av livet.

Lenke til kommentar

Zeeza, jeg har vært pasient i helsevesenet, og jeg blir irritert over å lese innlegget ditt. Vi snakker om en person som åpenbart er psykisk syk, og du gjør ditt beste for å underbygge stakkarens vrangforestillinger om at verden er et fiendtlig sted der ingen vil hjelpe ham. Slik oppførsel er det for mye av i helsevesenet allerede. Du påstår du jobber på spreng for å redde liv - men to avsnitt senere sier du at du ønsker han skal dø! Aldri har jeg sett større hykleri.

Endret av Tåkelur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det handler ikke om at ingen vil hjelpe han, det handler om måten han ønsker å oppsøke hjelp på. Psykisk syke har like stor rett på hjelp som andre, men det blir feil å stjele ressurser på denne måten. Han må forstå at det ikke er rett verken ovenfor sine egne problemer eller andre mennesker sine behov. Å planlegge å misbruke systemet på denne måten er farlig for han selv og andre.

Hvis han ønsker hjelp bør han oppsøke psykisk hjelp. En pause fra livet kan han få på en avdeling fra psykisk syke, der han får den rette hjelpen han trenger, ikke i koma på intensivavdelingen.

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til de mange svarene som går utpå at det kunne gå svært annerledes, enn du hadde planlagt - at skadene ved en bilulykke er helt uforutsigbare.

Jeg vil i tillegg nevne noe som jeg tror ingen har være inne på hittil, nemlig dette med smerte og smertestilling på et sykehusopphold. Det er slettes ingen garanti at man til enhver tid blir tilfredsstillende smertestilt under et sykehusopphold. Jeg kan eksempelvis nevne den situasjonen hvor man er nylig innkommet, og man vet ikke nøyaktig hvilke skader eller sykdom det dreier seg om. Da hender det at de ikke kan gi smertestillende, eller ikke noe som er sterk nok, fordi de må observere pasienten, og sterk smertestillende kan maskere/skjule symptomer og hindre de riktige diagnoser/tiltak. Dette ble nemlig forklart for meg av en lege og en sykepleier etter at jeg hadde opplevd et særdeles ubehagelig sykehusopphold. Jeg kan nevne at jeg etter det sykehusoppholdet var redd og mindre villig til å søke akutt hjelp ved nye behov. (Det er en annen historie, og gjelder hjerte-/kar problemer, ikke skader ved bilulykke eller annet uhell i mitt tilfelle.)

Men det er skremmende at du tenkte på å påføre deg selv behovet for et akutt sykehusopphold for å få en rolig periode. Håper du har lagt ideen fra deg nå. Det kunne, som mange andre nå har sagt, gå svært annerledes enn du hadde tenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...