Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skade av bilkrasj

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Er vel kanskje ikke rett plass å poste dette, men prøver uansett siden her kan man være anonym.

Jeg lurer egentlig på hvilken hastighet man trenger for å bli skadet av å kjøre inn i en stolpe. Planen er ikke å dø av skadene, men di bør være kraftige nok til at jeg havner på sjukehus. Jeg ønsker bare en "pause" fra livet og har ikke noen bedre forslag enn å havne på sjukehuset en stund.

Anonym poster: 796cc84521194cfbaba737f1c9b3fc1b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger profesjonell hjelp. Ikke hjelp til å skade deg, men hjelp til å bli frisk.

Først bør du ringe 116 123

http://www.mentalhelse.no/

Husk at bilkræsj er livsfarlige. Det er en hårfin grense mellom et "trivelig" sykehusopphold, og et liv i rullestol og bleier resten av livet.

Om du hadde tenkt å ofre en gammel drittbil for å oppnå ditt ønske, skal du vite at sannsynligheten for alvorlig, langvarig skade er mye større i en drittbil, enn i en nyere og dyrere bil.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du hadde tenkt å ofre en gammel drittbil for å oppnå ditt ønske, skal du vite at sannsynligheten for alvorlig, langvarig skade er mye større i en drittbil, enn i en nyere og dyrere bil.

Er en relativt ny bil, og jeg er klar over at sikkerheten i gamle biler ikke er så stor. Anonym poster: 796cc84521194cfbaba737f1c9b3fc1b

Lenke til kommentar

Du kan ikke bestemme hvilken skade du får i en bil krasj, hverken i en ny eller gammel bil. Kan bli lam i 30km/t med rette skaden eller bare få et skrubbsår. Samtidig setter du andre i fare med å iscene sette noe slikt, utryknings personell etc.

Hør på rådet til "Mannen med ljåen" ang. profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar

Å kræsje med bil er risikofylt, du kan få betydelig mer enn en lite pause, men også ingenting værre enn en liten legesjekk uten noe mer. Hvilken vei det går er umulig å si, det samme er hastigheten.

Du burde absolutt se på alternativer til sykehus, hva med f.eks en sykemelding?

Du styrer jo delvis livet ditt på sykehus også, du får riktignok servert mat og slipper vask og slik, men ut over det er det jo du som styrer en del, med mindre skadene er veldig alvorlige da, men da blir antagelig hele livet ditt plutselig forandret for godt, regner med at du ikke vil sitte i rullestol resten av livet heller?

Ring 116 123, alternativt ta kontakt med fastlegen.

Å kræsje er ikke en god løsning, antagelig får du ikke det resultatet du vil heller.

Tipper du får mer pause av en sykemelding enn innleggelse på sykehuset.

Lenke til kommentar

Vell, dersom du skal berekne farta som må til for å bli skada nok til å bli lagt i koma på sjukehus men ikkje skada nok til å dø eller få varige skader så må vi ha fleire opplysningar.

-Biltype?

-Materiale i stolpen?

-Fundamentet til stolpen?

-Kva vinkel skal du treffe stolpen?

-skal du stoppe i stolpen, eller skal stolpen knekke og bilen fortsette vidare? I så tilfelle kva er bak stolpen?

-Kva eksisterande helseproblem har du? Høgt blodtrykk? Mykje kolesterol? Dårlig form?

-Kor langt fra sjukehuset skal du kræsje?

-Når på døgnet skal du kræsje? Utrykkningstida til ambulansen vil være avhengig av kva andre oppdrag som hender samtidig.

-Kor stor er overlevelsesviljen din? Den er tydeligvis lav, då må du justere ned farta for dei som gir opp døyr mykje lettare.

-Har du lause gjenstander i bilen? Mange av dei som døyr i bilulykker døyr fordi dei blir truffet av ein laus gjenstand.

Før vi har slike opplysninger så er alt eit stort sjangsespel. I dei fleste bilulykkene så har vi to sannsynlige utfall: Enten kjem du uskadd eller nesten heilt uskadd frå kræsjet eller så blir du alvorlig skada.

Det er ikkje så ofte at folk bil trafikkskadde nok til å måtte ligge i koma og som samtidig slepp frå det utan lammelser eller hjerneskade.

Kort fortalt, dette må være ein av dei dårligaste planane eg har høyrt på lenge.

Kvifor ikkje berre gå på legevakta og sei at du har brystsmerter?

Då blir du lagt inn til observasjon. Kanskje ikkje i eit par måneder, men i alle fall for ei natt.

Lenke til kommentar

-Biltype?

-Materiale i stolpen?

-Fundamentet til stolpen?

-Kva vinkel skal du treffe stolpen?

-skal du stoppe i stolpen, eller skal stolpen knekke og bilen fortsette vidare? I så tilfelle kva er bak stolpen?

-Kva eksisterande helseproblem har du? Høgt blodtrykk? Mykje kolesterol? Dårlig form?

-Kor langt fra sjukehuset skal du kræsje?

-Når på døgnet skal du kræsje? Utrykkningstida til ambulansen vil være avhengig av kva andre oppdrag som hender samtidig.

-Kor stor er overlevelsesviljen din? Den er tydeligvis lav, då må du justere ned farta for dei som gir opp døyr mykje lettare.

-Har du lause gjenstander i bilen? Mange av dei som døyr i bilulykker døyr fordi dei blir truffet av ein laus gjenstand.

Audi a4, 2002 model

Tenkte en vanlig lyktestolpe, mer vet jeg ikke og tenkte å kjøre rett mot den. Regner med den er såpass stødig at den ikke knekker.

Har ingen helse problemer.

Bor et par timer fra et sjukehus som kan utføre opererasjoner og slik.

Når på døgnet er likegyldig for meg og lause gjenstander er det ikke i bilen. Anonym poster: 796cc84521194cfbaba737f1c9b3fc1b

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke havne i fengsel en stund i stedet?

Eventuelt, hvis du virkelig vurderer selvmord, hvorfor ikke bare gi faen i alt, selg alle eiendeler, og skaff enveisbillett til sydlige strøk. Start på nytt, sjekk om det funker.

Det er jo nesten et slags selvmord. Livet du hadde før er borte, forskjellen er at du er på vei inn i et nytt.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke havne i fengsel en stund i stedet?

Eventuelt, hvis du virkelig vurderer selvmord, hvorfor ikke bare gi faen i alt, selg alle eiendeler, og skaff enveisbillett til sydlige strøk. Start på nytt, sjekk om det funker.

Det er jo nesten et slags selvmord. Livet du hadde før er borte, forskjellen er at du er på vei inn i et nytt.

Det har seg sånn at det er en ting i livet mitt jeg ikke har lyst til å gi opp, og det er egentlig den eneste grunnen til at jeg ikke har tatt selvmord. Anonym poster: 796cc84521194cfbaba737f1c9b3fc1b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...