Gå til innhold

Vapochill kabinett.. Feste for socket 775?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en pc som brukes som server, denne står på et ganske varmt rom.. så CPU ligger på 60-80 grader, noe som er litt i varmeste laget..

Brukes blant annet via remote desktop, og som torrent klient.

Når jeg laster ned mer enn 2 torrents på en gang, så går ting utrolig tregt via RDP.. Får omtrent ikke satt en torrent på pause engang..

 

Kom derfor på at jeg har et Vapochill kabinett stående borte hos mine foreldre,og her derfor litt lyst til å bytte til det.

Men det er ikke helt uproblematisk.. da dette ikke har vært i bruk på noen år, og inneholder CPU kjøler feste for socket 478.. noe jeg tviler på at passer på socket 775.

 

Neste problem er varme elementer.. husker det var et som skulle klistres under på hovedkort, og et som skulle ligge rundt cpu eller noe sånt.

Det som klistres fast, vet jeg at jeg ikke har lengre, da jeg ikke fikk det av hovedkortet som jeg brukte det på.

Det andre er jeg litt usikker på, og om jeg har det, så passer sikkert ikke det heller.

 

Siste problem er strømmen.

Vapochill bruker jo en 20pins PSU kontakt, som skal kobles mellom PSU og hovedkort, mens hovedkortet og psu'n min er 24pins.

Men dette kan vel muligens løses ved å dele 24pins kontakten (mener å huske den er mulig å dele), for så å kjøre dem siste 4 pinnene rett i hovedkort (eller er dette dumt, med tanke på at kabinettet holder pc'n i "reset" modus frem til det når rett temperatur? 30-60 sekunder eller noe sånt).

 

Vet ihvertfall at jeg MÅ ha varme elementene.. har brukt det uten det ene en gang før, og det endte med defekt skjermkort, pga kondens.. CPU ble også ganske grønn på undersiden.. kjørte det vel sånn noen mnd.

Løste problemet med skjermkortet ved å teipe hele kortet, så det ble vanntett.

Men dette er ikke noe jeg tar sjansen på igjen..

 

 

Så, det jeg lurer på.. hvor får jeg tak i riktig feste til dette kabinettet? og varme elementer?

Og hva med strøm? (Koble siste 4 pins rett i hovedkort, eller droppe dem?

 

Og justering av kompressor gjøres via en serial kabel så vidt jeg husker, så der kan jeg få et problem, og det brukes også en floppy disk til dette, men den delen skal jeg nok få orden på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...