BRDP Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei Forsyningen røyk derfor trenger jeg ny har en god tillit til Corsair sine produkter og når jeg gjør en endring vil jeg ha noe med god kvalitet kom over som nevnt i Emnetittelen Corsair AX 850W virker som en god forsyning. Jeg tenker å ha den en stund og kanskje til fremtidig oppgradering av system derfor 850W, er dette strømforsyningen for meg? Jeg belaget meg på å betale litt derfor er 1000 til 2000 en pris jeg kan leve med. http://www.corsair.com/en/power-supply-units/ax-series-power-supply-units/professional-series-gold-ax850-80-plus-gold-certified-fully-modular-power-supply.html Takk for alle råd og tips BooZe Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Yup, fin PSU det der Har selv god tillit til Corsair-produkter, og AX-serien deres er jeg veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Litt sent nå kanskje, men AX850 er plaget en del av coilwhining. Det er litt hipp som happ hvilke enheter som er rammet og det i varierende grad. Min egen produserer en svak, men hørbar skurring under belastning og scrolling på nettsider. Andre hyler nærmest som en stukket gris. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Hey Pølsehund Ja litt seint for nå er den aktiv i maskinen min, men jeg har ikke hørt noe enda dåg så har ikke den vert i bruk særlig lenge da og det er nok grunnen for at min er stille:) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg har hatt to, en som døde av et relativt nært lynnedslag og en som er i min nåværende maskin. Jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Corsair AX 850 er god, men den har litt dårligere støynivå enn de strømforsyningene som utmerker seg. Seasonic X 1050 GOLD går for å være blandt de beste på støynivå. Ellers er det Seasonic P-850 og P-1000 som er meget bra og sertifisert 80+ platinum. Corsair AX 1200i er også platinum-sertifisert og i følge grafen som illustrerer viftestøyen i forhold til last skal støynivået være upåklagelig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Coilwhine er der som regel fra dag én så hvis du ikke hører noe til det så er den nok ikke rammet. Et spørsmål til dere begge; Har dere koblet forsyningen i en jordet stikkontakt? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Litt sent nå kanskje, men AX850 er plaget en del av coilwhining. Det er litt hipp som happ hvilke enheter som er rammet og det i varierende grad. Min egen produserer en svak, men hørbar skurring under belastning og scrolling på nettsider. Andre hyler nærmest som en stukket gris. Jeg har opplevd betydelig coil whine på en Corsair HX 620 PSU sammen med Gainward GTX 680 Phantom og coilwhine var ikke hørbar sammen med Seasonic M12D 850. Dersom det er noe lignende coil whine med AX 850 vil jeg si at det er uakseptabelt å ha det i PCen. Zotac GTX 480 AMP! og Corsair HX 620 gav derimot ingen hørbar coil whine. Sannsynligvis varierer coilwhine etter tilfeldige faktorer i samspillet mellom forskjellige komponenter. Det er noe coil whine på de fleste pcer men er man heldig er det såppass lite at det ikke høres over viftestøyen. Jeg takler ikke hørbar coil whine og bytter komponenter jeg finner en akseptabel kombinasjon. Endret 7. september 2012 av BadCat Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Ja, det er det jeg har kommet frem til også. Lyden endret karakter og ble noe mer intens etter at jeg koblet til noe småtteri på en 4pins 12V molex. Den forsvinner også så og si helt hvis jeg kobler fra det ene skjermkortet. Jeg blir nok å foreta en advanced RMA for det er som sagt uakseptabelt, spesielt med en så dyr forsyning. AX850 skal få en sjanse til før det ev. blir nye HX850 eller Seasonic X850. Sistnevnte er vel AX850 i annen forpakning, men jeg tror ikke disse er like plaget av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Dersom du skal ha Seasonic X har jeg hørt at man må opp til X 1050 da den har mindre viftestøy enn lavere modeller i X-serien. Tror igrunnen at det ikke er vits med RMA siden det ikke kan påvises en feil og at de som tester PSUen vil få et annet resultat. Vanskelig å velge PSU etter reviews. Man får mest sannsynlig et annet resultat når man selv kjøper samme PSU. Endret 7. september 2012 av BadCat Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Coilwhine er der som regel fra dag én så hvis du ikke hører noe til det så er den nok ikke rammet. Et spørsmål til dere begge; Har dere koblet forsyningen i en jordet stikkontakt? Hei nei den er ikke koblet til et jordet nett hvordan det? hva kan egentlig en jordet padde og kontakt hjelpe med hvis lynet herjer eller et annet sprøsmål hvorfor har man det i hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå