tjeltveit Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei. Har en Nissan Micra -98. Problemet mitt er at bilen ikke starter, men kun står og kinner når jeg prøver å starte den i regnvær, eller like etter at det har regnet. Har bilen stått noen timer etter regnværet, eller om man prøver å starte opp en morgen hvor det kun er overskyet eller sol, starter den helt fint. Jeg har startet med å skifte tennplugger og tennpluggkabler, og ved begge disse tingene har bilen vært ok ett par uker etterpå, før problemet er tilbake. Det er også skiftet batteri tidligere i sommer pga taklyset som var glemt på, slik at batteriet var defekt etterpå. Ettersom alle disse tre tingene er skiftet, er det noen som har ett tips om neste steg på feilsøkingen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Bytt til "orginale" tennplugger (Denso). Det var vel ikke det du byttet til?. Fåes vel på Nissan verkstedet. Endret 31. august 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kunne vært en ide å sjekke en evt fordeler, om motoren er utstyrt med det. Kan være fuktighet og irr der inne. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kan ikke skjønne noe annet at det renner eller drypper vann på elektrisk anlegg(noen plass) ? Medfølgende overslag/kortslutting som årsak til startproblemer. Sjekk motorrommet nøye, spesielt under vindu og friskluftkanaler inntil bilen. Kunne vært en ide å sjekke en evt fordeler, om motoren er utstyrt med det.Kan være fuktighet og irr der inne. Ja, høy fuktighet kan også være et problem der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå