Gå til innhold

Argumenter for Gud

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Og jeg stiiller meg svært skeptisk til at halvparten skulle få noen ekstraordinære opplevelser. (Jeg hater ordet "spirituell"). Maks ti prosent, vil jeg tro.

Jeg tror heller ikke at halvparten har spirituelle opplevelser. Slike opplevelser oppstår nok skjelden spontant, men heller etter langvarig meditasjon eller ved ekstraordinære livshendelser.

Ordet ekstraordinært hinter til at det er noe utenom det vanlige som bare et fåtall kan oppleve, men det tror jeg slett ikke det er. Mange kan få slike opplevelser gjennom målrettet trening.

Slik som setning står alene - tviler jeg, men kanskje du kan utdype den litt til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Slik som setning står alene - tviler jeg, men kanskje du kan utdype den litt til?

Ut-av-kroppen-opplevelser er et eksempel på en overnaturlig opplevelse som man kan trene seg til (ikke alle klarer det, selvsagt). Måten beskrives i denne boka: http://www.amazon.co...s=paranormality

Okay, salgstriks, altså ... neimen, så ugudelig udugelig da ... Sorry, jeg gidder ikke kjøpe boka - hadde liksom regna med at du var til stede i diskusjonen, men det kan jo være at du holder på med en dyp og åndelig seanse - så du får ha meg unnskyldt at jeg forstyrret ... :ph34r:

Hva med at du kommer med essensen i pensumet, og da burde det rekke med 4-5 setninger, ellers har du kanskje ikke forstått det helt selv!?

:)

bbbbob.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Okay, salgstriks, altså ... neimen, så ugudelig udugelig da ... Sorry, jeg gidder ikke kjøpe boka - hadde liksom regna med at du var til stede i diskusjonen, men det kan jo være at du holder på med en dyp og åndelig seanse - så du får ha meg unnskyldt at jeg forstyrret ... :ph34r:

Hva med at du kommer med essensen i pensumet, og da burde det rekke med 4-5 setninger, ellers har du kanskje ikke forstått det helt selv!?

Det er ikke alle som oppfører seg på en sånn måte at de gjør seg fortjent til å få det svaret de ønsker.

Essensen i trening på ut-av-kroppen-opplevelse er følgende: 1. Progressiv muskelavslapning. 2. Visualisering av hvordan stedet man sitter ser ut ovenfra. Det var faktisk ikke bare hele essensen, men alt!

Jeg skjønner ikke hvorfor du beskylder meg for "salgstriks". Jeg tjener ingenting på at du kjøper boka. Det er en bok som behandler psykologien som får folk til å lures til tro på paranormale hendelser. Jeg tenkte du ville like den, den er skrevet i den samme arrogante tonen som innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke alle som oppfører seg på en sånn måte at de gjør seg fortjent til å få det svaret de ønsker.

Essensen i trening på ut-av-kroppen-opplevelse er følgende: 1. Progressiv muskelavslapning. 2. Visualisering av hvordan stedet man sitter ser ut ovenfra. Det var faktisk ikke bare hele essensen, men alt!

Jeg skjønner ikke hvorfor du beskylder meg for "salgstriks". Jeg tjener ingenting på at du kjøper boka. Det er en bok som behandler psykologien som får folk til å lures til tro på paranormale hendelser. Jeg tenkte du ville like den, den er skrevet i den samme arrogante tonen som innlegget ditt.

Jeg oppfattet påstanden din som kjepphøy, derfor fikk du en post som fortjent. Hvis den ble for sterk for deg, beklager jeg så meget for det. Når det gjelder diverse visualiseringsteknikker, så har jeg endel erfaring med den typen mentale verktøy - og det var også derfor jeg ville ha litt mer utfyllende "stoff" fra deg. Håpet var at du kanskje visste litt mer (helst personlige erfaringer ...) enn å bare komme med påstander, som så ble fulgt opp av niks og nothing.

Angående din "essens", er den litt for enkel for meg, og i beste fall skraper den bare i "overflaten"

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ingen personlige erfaringer, med de teknikkene jeg har prøvd oppnår jeg bare "vanlige" meditative tilstander. Jeg har tydeligvis ikke anlegget for sånt.

Men metoden som er beskrevet i boka fungerer tydeligvis, det må den, fordi den ble brukt til forskning på paranormale opplevelser. De trente personer til å få ut-av-kroppen-opplevelser (altså fungerte metoden) for å sjekke om personene kunne se ting i denne tilstanden de ikke kunne sett ellers. Det gjorde de ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg holder meg heller til den mer umoderne metoden som bla. buddhistene praktiserer - den tror jeg passer bedre, i hvert fall slik jeg erfarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...