Gå til innhold

Hjelp! Skal ha dobbel Gymtime oppset!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal ha en dobbel time (1,5 t) med gym i klassen. Viss man ser bort fra meg er det 15 stykk i klassen min.

Jeg skal ha gym timene ute på en kunstgressbane og har ikke peiling på hvilke øvelser jeg skal ha, og hvor lenge jeg kan la dem holde på med dem.

Håper på noen innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i hvert fall begynne med oppvarming. Først generell oppvarming for hele kroppen, deretter spesifikk oppvarming som går på de musklene dere skal bruke i hoveddelen.

Til hoveddel er jo det veldig enkelt å velge fotball, siden du er på en bane. Tren litt enkel teknikk som alle kan få til. Øv på pasninger, skudd mot mål, drible rundt kjegler osv. Siden det gjerne ikke er alle i en klasse som liker fotball (hater det selv), så prøv å gjør det litt morsomt, og ikke bare dønn seriøs fokus på trening. Avslutt hoveddelen med en kamp.

Helt til slutt blir nok læreren glad om du leder klassen gjennom en uttøyningsdel.

Liker du ikke fotball kan du kjøre for eksempel utholdenhetstrening. Jeg tviler på do scorer like mange poeng hos de fotballflrelste i klassen, men du skal ikke se bort i fra at gymlæreren kan like det. Begynn med en god og lang oppvarmingsøkt, kjør noen harde intervaller, gjerne i form av en stafett eller lignende, avslutt med en rolig langtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...