Snuggis Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei alle diskusjon.no brukere! Sitter nå og skal kjøpe meg en ny SSD , da den gamle ikke leverer helt den ytelsen jeg kunne tenkt meg og plassen strekker ikke helt til på den alene. Kommer til å fortsette å bruke den gamle til mindre viktige spill og programmer, men hvilken SSD som skal overta er jeg ikke helt sikker på. Har kikket på følgende: Samsung SSD 830 128GB Kingston HyperX 3k 120GB OCZ Vertex 4 120GB Hvis noen kunne komme ned noen synspunkter eller andre forslag rundt samme pris hadde vært flott! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Sender deg videre jeg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1453730 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Sender deg videre jeg http://www.diskusjon...owtopic=1453730 Kikket igjenom tråden der tidligere og ser at det der endte med Samsung 830. Det jeg ikke ser, er hvorfor, og sitter egentlig ikke med noe klarere syn på saken selv. Noen andre som har noe å tilføye? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Samsung 830 er den tryggeste SSD disken sammen med Crusial M4. Kingston HyperX 3k 120GB er vel egentlig sanforce som er kjent for å ha dårlig rykte en del SSD disker med sanforce er kjent å ha kort levetid ofte 1 år før bluescreen og ustabilititet oppstår det hjelper kansje litt med firmware oppdateringer men ville satset på en annen SSD. Kingston og intel er vel de beste sanforce SSD etter hva jeg vet på stabilitet på grunn av nyere firmware. OCZ Vertex 4 120GB har vel Indilinx Infused Everest 2 controller vi vet ikke hvor stabil denne er men det antas den er bedre en sandforce. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Takk for svar, LMH1. Gjorde ting litt klarere for meg. Men rent ytelsesmessig, hvilken disk? Og er det veldig lønnsomt å heller gå for en 240/256GB istedet for 120/128GB? Tenker da på størrelse i forhold til pris og ytelse, da jeg har sett og hørt at 240/256GB modellene gjerne yter mer enn de mindre. Lenke til kommentar
ThaOva Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Større disker yter bedre, spesiellt på skrivehastighet. Ps.no har gode priser på OCZ vertex 4 diker om dagen, og vurderer selv å gå for 512Gb disken til ca.2800kr Skrivehastigheten er nesten den dobbelte fra 128Gb dsiken til 512Gb disken Men vist skrivehastighet ikke betyr mye for deg, er nok Crusial M4 er god kjøp(bruker selv en sånn i laptoppen min). Lest flere tester av disken, og kommer svært godt ut på det meste, men er dårlig på å flytte store enkeltfiler(max.200mbs). Flere av testerene jeg leste artikkler av, opplevde disken som den mest responsive de har prøvd. Men har lest noe om at kontrolleren egentlig er en oppgradert marvell kontroller, men spiller mindre rolle da marvell er knallbra og stabilt. Pris og hastighet er overlegent når det kommer til disse OCZ diskene, eneste er at ocz har ett dårligrykte på seg fra forgje generasjons ssd disker som brukte SF kontrolleren, noe som var velfortjent. Kansje derfor de selger vertex4 billig nå. Ligger linker til flere tester av disse diskene under Ocz vertex 4 256gb, hos Ps.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå