Doffen79 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei. Har Altibox men sliter veldig med Wlan og Tilgin routeren som leveres som standard. Gikk til innkjøp av en Cisco WRVS4400N og har satt Tilgin router i Bridge. Kobler TP kabel fra Tilgin port 1 til WAN inngang på Cisco Router. Men nå er det stopp, ingen internett tilgang hverken med kabel eller wlan. Har forøkt static ip og dhcp i cisco router. Gateway og Router mode. Noen som har en guide hvordan jeg skal sette opp CIsco'n? På forhånd takk Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Har du satt altiboxen i bridgemode? Det gjøres via nettsidene. Så leser jeg OVERSKRIFTEN. =) Jeg har ikke Cisco og kan ikke hjelpe med den. Endret 29. august 2012 av Sovehest Lenke til kommentar
JCtheRusty Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Har du sjekket om du får ip adresse hvis du kobler maskinen rett til Tilgin boksen ? Ifølge bruksanvisningen skal du bruke portene E til G for maskiner. Hvis du ikke får ip adresse ved å bruke disse kan det være lurt å ta kontakt med leverandøren og få bistand fra de Cisco boksen ville jeg satt i gateway mode Lenke til kommentar
Doffen79 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Takk for hjelp. Ser ut som du har et poeng der. Får ikke IP når jeg går rett i Tilgin/Altibox. Forsøkt alle porter, ut med strøm, release o.s.v. Da blir det vel å sitte i kø på kundeservice i morgen.... Lenke til kommentar
Doffen79 Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Da har jeg snakket med leverandør. Dem påstår at jeg ikke skal få noen offentlig ip adressse fra dem og det ikke er mulig å koble pc'n rett i Altiboxen... Tar han feil?? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kjenner ikke til altibox og den tilgin modem/router, men hvordan var WAN interface på den konfigurert før du satte i bridge? Det er ikke PPPoE e.l? Lenke til kommentar
Doffen79 Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Nei den boksen er det lite jeg vet om og ikke mulig å komme innpå. Fiber inn og 4 porter ut der 3 av dem er forbeholdt TV. Jeg har fått min offentlige ip adresse av leverandøren på mail men det er vel lite jeg kan gjøre med den? Gatewayen jeg fikk er på et annen subnet og da skjønner jeg ingenting. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Da har jeg snakket med leverandør. Dem påstår at jeg ikke skal få noen offentlig ip adressse fra dem og det ikke er mulig å koble pc'n rett i Altiboxen... Tar han feil?? dersom du har satt hjemmesentral i bridge vil du få public ip på din egen router. Lenke til kommentar
Doffen79 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Og når jeg ikke får public ip i routeren da er det leverandør som er problemet, riktig? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 du har tatt omstart av hjemmesentral etter du aktiverte bridge mode? Noen typer hjemmesentraler bruker også en annen port når du aktiverer bridge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå