Gå til innhold

Hvor lenge er et sårt punkt i historien "fredet"?

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke over dette, da jeg fant artikkelen her om "Hitler"-butikken.

Reaksjonene har naturligvis ikke latt seg vente, og spesielt én er nevnt i artikkelen:

Men den indiskjødiske forfatteren Esther David sier seg like fullt opprørt og såret av navnebruken.

Mitt spørsmål er da som i tittelen. Hvor lenge skal noe være fredet? Når er det OK å bruke Hitler/Nazi i andre sammenhenger, eller 11/9-referanser?

(Dette emnet har ingenting med hvorvidt massedrap er ok eller ei, eller om holocaust skjedde eller ikke. Vik unna)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror 10 år har vært en slags norm for mange. Jeg husker South Park hadde en slags 10-års jubileumsepisode for 9/11 der de "endelig" kunne tulle rundt terrorangrepet.

Det er så klart forskjell på hendelser også, jeg tror ikke du trenger å vente 10 år med å kødde med Arsenal-supportere over sviket fra R. Van Persie som mange ser på som en historisk hendelse. På den andre siden er kanskje 10 år er litt kort for å kødde med holocaust.

Alt bunner ut i om man ønsker å provosere mener jeg, ikke om det er "lov". I Norge er hvertfall ingenting fredet, men man kan komme veldig usympatisk ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener hellige kuer er en uting og jo lengre man tar tragiske hendelser alvorlig dess verre både for samfunnet og for ens egen psyke. Det finnes ingen faste tidsbegrensninger her; på f.eks. Balkan og i Midtøsten ser man at selv tragedier fra flere hundre år tilbake tas på blodig alvor og å spøke med dem er utenkelig. Slaget ved Karbala f.eks., som stod i 680 e.Kr., er fortsatt et sensitivt tema i muslimske/arabiske land og folk hylgriner og pisker seg selv mens historien blir gjenfortalt.

På den måten er det faktisk mulig å dvele ved tragedier i uendelig tid, og derfor mener jeg det er viktig å ta livet av hellige kuer så fort man får ferten av dem. Jeg spøkte med 22/7 like etter det skjedde og det gjorde jeg ikke for å være slem.

Lenke til kommentar

På den andre siden er kanskje 10 år er litt kort for å kødde med holocaust.

Hvis jødene får fortsette å bestemme, så får ingen noensinne lov å "kødde" med dette såkalte holocaustet, på tross av at det aldri skjedde, og at jødene selv står bak flere folkemord som tilsammen gjør dette påståtte holocaustet til en dråpe i havet.

For når det gjelder "holocaust" så snakker vi ikke bare om en hellig ku men om en religion. http://rense.com/general88/10com.htm

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hvis jødene får fortsette å bestemme, så får ingen noensinne lov å "kødde" med dette såkalte holocaustet, på tross av at det aldri skjedde, og at jødene selv står bak flere folkemord som tilsammen gjør dette påståtte holocaustet til en dråpe i havet.

For når det gjelder "holocaust" så snakker vi ikke bare om en hellig ku men om en religion. http://rense.com/general88/10com.htm

Du er like langt ute på jordet som vanlig...

Hvilke folkemord sikter du til, og kan du gi oss kilde på dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute på noe jorde. Jeg har ganske enkelt rett i dette, men som vanlig så er sannheten vond å høre for dem som elsker løgnen.

Dette er forøvrig ikke noen tråd om folkemord slik trådstarter også har presisert, så jeg vil ikke gå videre med dette her.

Jeg bare nevnte dette og det at holocaust ikke skjedde fordi det falt naturlig, men jeg vil ikke gå videre med dette her.

Dokumentasjon kan jeg levere, men det må da skje i en annen tråd.

Men siden du suverent overser det jeg har lagt ut allerede, så vil du neppe akseptere det jeg kan stille med av dokumentasjon uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...