DividedByZer0 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Har et lite problem med den nye ElevPC'n min. Jeg vet veldig godt at WLAN-et mitt funker som det skal, men det gjør altså ikke det på den nye ElevPC'n jeg fikk, en liten HP ProBook 4330s. Jeg fikk denne PC'n på Mandag, og da hadde jeg ingen problem i det hele tatt med å bruke WLAN, hjemme. I går så var jeg hos en venn, kobla meg til nettet hans, som gikk helt fint. Da jeg kom hjem klarte jeg ikke å koble meg til internet. Jeg er kobla til nettverket, men kommer ikke videre. Den funka fint i dag på skolen, og nettet mitt funka også fint for en venn av meg, som har nett samma PC'n. Jeg er virkelig ikke sikker på om denne feilen ligger i nettverket eller PC'n, så derfor poster jeg dette her. Det virker som at nettverket ikke lar meg komme igjennom... Noen idéer? EDIT: Glemte foresten å si at jeg kobla til med LAN, og det funka som det skulle. Takk, på forhånd, for svar! Endret 29. august 2012 av DividedByZer0 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det kan være et driverproblem. Finn ut hvilket trådløskort du har i maskinen og last ned driver fra chipsetprodusent (eks: ralink, atheros, etc). Sjekk også om det finnes nyere firmware til routeren din. Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Det kan være et driverproblem. Finn ut hvilket trådløskort du har i maskinen og last ned driver fra chipsetprodusent (eks: ralink, atheros, etc). Sjekk også om det finnes nyere firmware til routeren din. Det har jeg viss ikke rettigheter til... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Er det mulig at du har betjent bryteren som slår av trådløse signaler? Klassisk feil... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hva mener du med rettigheter? Ingen synske her. Lenke til kommentar
eak2k_InnleggNO Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Var borti det samme, Maskinen fungerer helt fint på skolen, men når det er hjemme fungerer ikke internett på maskinen. Slik jeg fikk det beskrevet fungerer internett bare i et øyeblikk før den slutter å fungerer igjen. Det er eller ei ingen varsel-trekant på trådløse-ikonet. Det du kan prøve er å sjekke innstillinger i din router for å se hva som er galt da meste parten allerede er prøvd ut fra min side på maskinen til eleven. Annet: Kan du bruke nettverkskabel i maskinen? Hva mener du med rettigheter? Ingen synske her. Alle elev maskiner (som oftest) er låst av systemansvarlig på skoler slik at vi skal slippe at elever krøller til Da maskiner er viktig under eksamen eller prøver. Endret 12. juni 2013 av eak2k_InnleggNO 2 Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Annet: Kan du bruke nettverkskabel i maskinen? Som jeg skrev: ja, det kan jeg. Hva mener du med rettigheter? Ingen synske her. Alle elev maskiner (som oftest) er låst av systemansvarlig på skoler slik at vi skal slippe at elever krøller til Da maskiner er viktig under eksamen eller prøver. Akkurat, takk! Der sparte du meg for en hel del ord. Som jeg skrev, Jan, det er en ElevPC... Endret 30. august 2012 av DividedByZer0 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jepp, jeg skjønner det med rettighetene nå Du kan jo eventuelt prøve å endre krypteringstype (f.eks prøv både WPA AES og WPA TKIP) på trådløsnett i routeren i tillegg til evt ny firmware i den. Det er problemer med at router og PC ikke fungerer trådløst mot hverandre når det er noe feil. (Min erfaring er at dette ofte skyldes buggy driver til nettverkskortet i PC.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå