jorfo97 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg har en egen bygget pc som jeg skal bytte prosessor på. Jeg hadde intel core i3 2130 3,4 gh dualcore prosessor og skulle bytte til i5 3570 3,4 gh quadcore prosessor. Jeg har også asus p8p67 evo hovedkort som jeg mistenker kan være problemet. Når jeg starter pcen lyser Dram lyset på hovedkortet, og jeg vet feilen ikke ligger i ram'et fordi jeg har ikke rørt ram'et siden jeg bygde pcen og det funker hvis jeg bytter tilbake til i3 prosessoren (da lyser ikke lyset og pcen booter som vanelig og kommer inn på widows). Pcen står bare å fortsetter å gå og skjermen går ikke ut av dvale og sånn står det bare. noen som vet hva jeg kan prøve å gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 oppdatere bios kan hjelpe Lenke til kommentar
jorfo97 Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Jeg har prøvd å ta ut det lille klokkebatteriet som sitter på hovedkortet for å resette det, men det hjalp ikke.. jeg har også prøvd å oppdatere bios fra nettet med i3 prosessoren... noe annet som kan funke? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Fikk du til og oppdatere bios ? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Hvilken bios versjon lastet du ned? Endret 30. august 2012 av traskas waits for alice Lenke til kommentar
process Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Du trenger BIOS 3207. http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_EVO/#CPUS "*Please update Bios twice when update from previous Bios version, then need CLRTC." Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Følg instruksjonene nøye ved oppdatering til 3207. Ifølge Asus VIP-forum er det en del som har bricket BIOS-chippen pga. at de ikke har fulgt korrekt fremgangsmåte, bla. ved å ikke flashe to ganger på rad ol. Nå koster det bare ca. 150kr for en ny oppdatert BIOS-chip fra eksempelvis Grains BIOS-repair, men likevel greit å slippe å styre med det. Lenke til kommentar
jorfo97 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 jeg lastet ned 3207, men jeg lastet det bare inn en gang.. skal prøve å gjøre det på nytt og oppdatere bios 2 ganger.. takk for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
jorfo97 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Fant problemet i biosen. Den var version 1601 eller noe, så det er nok derfor den nye prosessoren ikke fungerer. Jeg driver å oppdaterer biosen nå og håper alt fungerer når den har blitt oppdatert, takk igjen for all hjelp! Lenke til kommentar
jorfo97 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Jeg har flash'et ferdig bios nå og prosessoren funket på første forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå