Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med bytte av prosessor

Anbefalte innlegg

Jeg har en egen bygget pc som jeg skal bytte prosessor på. Jeg hadde intel core i3 2130 3,4 gh dualcore prosessor og skulle bytte til i5 3570 3,4 gh quadcore prosessor. Jeg har også asus p8p67 evo hovedkort som jeg mistenker kan være problemet.

Når jeg starter pcen lyser Dram lyset på hovedkortet, og jeg vet feilen ikke ligger i ram'et fordi jeg har ikke rørt ram'et siden jeg bygde pcen og det funker hvis jeg bytter tilbake til i3 prosessoren (da lyser ikke lyset og pcen booter som vanelig og kommer inn på widows). Pcen står bare å fortsetter å gå og skjermen går ikke ut av dvale og sånn står det bare. noen som vet hva jeg kan prøve å gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følg instruksjonene nøye ved oppdatering til 3207. Ifølge Asus VIP-forum er det en del som har bricket BIOS-chippen pga. at de ikke har fulgt korrekt fremgangsmåte, bla. ved å ikke flashe to ganger på rad ol. Nå koster det bare ca. 150kr for en ny oppdatert BIOS-chip fra eksempelvis Grains BIOS-repair, men likevel greit å slippe å styre med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...