olealX Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jeg har nettopp begynt på studiespesialiserende VG1. På skolen har vi en spansk ll gruppe. Etter skolestart viste det seg at vi var for mange i gruppen, og de ber derfor om at noen skifter til fransk l. Sånn som jeg forstår det skal jeg bare ha 2. fremmedspråk i 2 år uansett(siden jeg hadde spansk på ungdomsskolen). Det jeg lurer på er hva dere mener er best av å kunne 2 språk litt, eller ett språk godt. På ungdomsskolen hadde jeg 5 i spansk, og jeg synes ikke det er veldig vanskelig til nå. Tror dere det er enklere å begynne med fransk fra grunnen av, eller fortsette med spansk? En annen ting jeg lurer på er om noen studier krever at man har nivå 2 i ett språk. Endret 29. august 2012 av olealX Lenke til kommentar
CruellaDeVil Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Da jeg hadde hatt spansk i to år, begynte jeg på fransk i tillegg og for meg var det så enkelt etter å ha lært spansk. Det er omtrent den samme grammatikken og samme oppbygningen i språket, så jeg lekte meg gjennom året og fikk 6. Jeg har glemt alt ti år etterpå, så jeg vet ikke om det er så viktig om du lærer to språk litt godt eller ett språk veldig godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå