Reapeer Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei, Jeg har bursdag rett før sommerferien og tanken er å ta lappen rett etter jeg blir 16 ca, men burde jeg kjøpe meg en sykkel nå eller vente ? Peace. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ville ventet til vinteren, da utvalget for brukte sykler er større. "Alle" selger sine for overgang til bil, så i November - Mars måned vil det florere av mopeder, lett-sykler, og scootere på finn.no. Lenke til kommentar
Reapeer Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ok, du er kjapp med innlegg. Har en kompis som selger en Aprilia Rs 125 '06 til 30 500. Dette inkluderer kjøre dress, hansker, 2 hjelmer, sko. "Hei. Selger min velholdte Aprilia RS 125 ccm 2006 mod. Selges med tungt hjerte grunnet kjøp av bil. Jeg har påkostet sykkelen nærmere 20 000 kr. Sommeren 2011 ble det skiftet stempel, honet sylinder, fjernet gamle pakninger og o-ringer og montert nye, byttet chockwire, kontrollert kompresjon, renset forgasser, byttet clutchhwire og byttet bremsekalipper fremme. Alle kvitteringer fra forhandler kan fremlegges. Dekket bak er unormalt brett, noe som vekker oppsikt og som fører til at mange tror det er en tung sykkel." Det står det i artikkelen, den trenger et nytt bakdekk. Jeg har vært og sett på den og den er pen, noen få riper etter at han falt på is. Det er også tatt på Jolly moto eksosanlegg. Er dette et kjøp eller burde jeg vente ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Tror det er et greit tilbud, men få en du kjenner godt til å prøvekjøre sykkelen og gi en mening. Har du en far eller et annen familiemedlem med lappen på motorsykkel som kunne prøvd den? Blir alltid skeptisk når så mange deler har blitt byttet, uansett om det er fra et godt verksted. Lenke til kommentar
Reapeer Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ingen familie medlemmer men kan se, har en kompis men han knuste YZF'en sin etter 5 dager... Men han sier at sykkelen er i god stand og sånt men jeg vet ikke har ikke så mye peiling på mc.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Folk kan si og love mye rart om det meste, men det behøver ikke være sant. Må si jeg er litt skeptisk. Du får jo med mye. Dyrt effektanlegg, og kjøreklær som også er veldig dyrt. Og hvis sykkelen er veldig god nå så har du en masse nye deler, så det er jo bra. Men allikevel er jeg skeptisk. Hvorfor må han bytte så mye når sykkelen bare har gått 20 000 km som han skriver? Endret 29. august 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hvorfor han selger den kan jo være flere forskjellige grunner, jeg har nylig kjøpt min egen lett sykkel som kun var gått lit under 2700km, men som allerede har hatt to eiere. (utenom meg) Grunnen til at han som eide den solgte sykkelen var fordi han ikke hadde tatt lappen, og hadde nå satset på noe annet (ikke vet jeg hva det var) som han trengte penger til, derfor måtte han selge sykkelen. Er jo mulig at eier nå skal ta tung lappen eller billappen. Men dersom du lurer er det jo bare å ringe/sende sms/e-post til selger og spørre han om det. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det kan være smart å ha en motorsykkel så du får øvelseskjørt litt, men for å få gjort det må du kjenne noen over 25 som har hatt mc-lappen i over 5 år. Tror du at sykkelen er bra så slå til, men har du reservasjoner eller ikke har sjans til øvelseskjøring er det like greit å vente til vinteren. Uansett er det viktig at du kjører mye, helst både før og etter at du har tatt lappen! Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Vet ikke om jeg burde råde deg til å bryte loven, men da jeg kjørte opp til tung motorsykkel, kjøpte jeg sykkelen omtrent to mnd før jeg tok lappen. Da jeg følte at jeg hadde kjørt nok, tok jeg kontakt med en kjøreskole lærer som fant en uke der han kunne prioritere meg, og til dels pga min egen kjøring, tok jeg lappen på 5 dager med minimalt kjøretimer. Sparte en del penger på å gjøre det slik. Men som sagt - det er jo en risk, fordi det er ulovlig, men kanskje mer alvorlig, en risk i tilfelle uhellet skulle være ute. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå