Jenspetterrealfag Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg flytta pc-en ut i stua ettersom jeg skulle ha LAN med noen kompiser, og etter dette har den rett og slett sluttet å fungere. Noe starter opp, som vifta på skjermkortet og på prosessoren, men den bare står der og surrer rundt i sin egen lille verden. Jeg får ikke bilde. Da jeg bærte pc-en ned trappa ble den ikke behandlet uaktsomt, så jeg betviler egentlig at det finnes skader på komponentene. Kanskje vil det være naturlig å undre over omgivelsene rundt pc-en som er forandret fra slik det var da den sto oppe? Verdt å merke er at vifta bak i kabinettet ikke starter uten et lite dytt. Uten dytt står den og rører seg litt frem og tilbake. Til nå har jeg utført disse handlingene: - Plukket datamaskinen fra hverandre, for og så satt den sammen igjen (dermed burde det vel ikke være noen ledninger som har løsnet under bæringen). - Hoppet som en gal med jumperen (har aldri brukt jumper-funksjonen før, men jeg koblet av strømmen, tok av "hetta", ventet litt noen minutter og satt den tilbake). - Fjernet det lille batteriet i hovedkortet (?) for og så satt det inn igen. - Testet alle seks rambrikkene, så hvis dette er problemet ble det plutselig feil med alle rambrikkene etter at jeg bærte pc-en ned trappa (virkelig?). I tillegg får jeg ikke lys i verken mus eller tastatur, og skjermene bare står der uten signal fra datamaskinen. Tanker? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Typisk feil med hovedkort. Lenke til kommentar
Jenspetterrealfag Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jeg føler det ville vært veldig tilfeldig at det ble ødelagt da jeg gikk ned trappa med pc-en, men så igjen så kan det være feilen (føles det som). Vet du om noe jeg kan gjøre for å få den i gang igjen uten å bytte hovedkort? Vet du om andre ting jeg kan prøve for å fikse problemet? Hovedkortet heter forresten Asus P6T SE. Endret 29. august 2012 av Jenspetterrealfag Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Dette kan også skyldes en delvis defekt strømforsyning.. da får du mange rare symptomer på pc`en din Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Mitt Asus P6T SE døde på nøyaktig samme måten for ett år siden. Bortsett fra at jeg aldri flyttet på det slik du gjorde. 1 Lenke til kommentar
Jenspetterrealfag Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Takker for svarene deres. At du opplevde akkurat det samme, med akkurat samme hovedkort, sier meg at det er liten tvil om hva som er feil! Siden du sier det "døde" føler jeg det er lite håp for å fikse det før LANet er over, eller har du kanskje noen triks i ermet du kan dele med meg? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hvis det fortsatt surrer noen vifter kan det gå å få den på med svært mange av/på forsøk. Når maskinen først er på så må du ikke slå den av igjen, kun restarte. Det er ingen andre muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå