minimann Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei Eg tenker på å kjøpe en tv, og lurte på om det er slik at eg må betale for en tv uten kanaler og som eg bare skal spille på ? Er det slik at du ikke kan kjøpe en tv uten kanaler Tenkte på ein 30-40 tommer viss det har noko å sei :-D Mvh Anders Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jo du kan fint kjøpe deg en tv uten kanaler, men kjøper du i ditt navn, vil nrk sende deg tvlisens. Så lenge du har tv, skal nrk ha penger hos deg, selv om du ikke får sett på nrk. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Så lenge tv'en har en tuner vil du vel måtte betale lisens. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Du kan kjøpe en skjerm uten tuner, eller "plombere" en vanlig TV. Lenke til kommentar
minimann Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 har dere noen linker på tv-er som enten er blomberte eller ikkje har tuner? hvordan kan eg unngå at nrk tar penger for kanaler? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 @minimann: Du finner flere poster om akkurat dette her på forumet. Du kan faktisk kjøpe en helt vanlig TV (med tuner og alt) og så sende melding til lisenskontoret om at TV ikke brukes som TV. Det er eksempler på hvordan du formulerer et slikt brev/epost i andre poster her på forumet. Reglene som gjelder finnes i Forskrift om fjernsynsmottagere § 9. Det er ikke krav om plombering, men NRK kan kreve å få gjort det. Tolkningen er at om du ikke bruker tuneren (antennekontakten) med bare selve skjermen så har du i realiteten satt bort TV-en. Dersom du bruker tunerdelen så må du betale, selv om du ikke ser på NRK. Lenke til kommentar
minimann Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 takk for alle svar :-) skal ringe lisenskontoret og spør om eg må betale :-D Mvh Anders Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det kan godt hende at du får svaret at du må betale, men det er ikke nødvendigvis korrekt. Lenke til kommentar
minimann Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 korleis kan eg vite om det ER korrekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå