fecuzz Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Var inne i eplehuset i dag og spurte blant annet om angrerett. Jeg er sikker på å ha lest i forbrukerrett eller kjøpslovene (?) at man alltid har 30 dagers returrett pr lov. De mente at dette ikke stemte, har sjekket på nett men finner ingenting om dette. Noen som vet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Angrerett gjelder kun ved kjøp på internett og er på 14 dager, ikke 30. Endret 29. august 2012 av TMB 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 De har helt rett. Man har angrerett på 14 dager ved kjøp utenfor fast utsalgssted (oppsøkende salg, bodsalg, telefonsalg og ikke minst internettsalg), men ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kunden. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Det kan imidlertid nevnes at enkelte butikker tilbyr x dagers angrerett/åpent kjøp, selv om man kjøper i butikk, men dette er som sagt ikke lovpålagt. Men selv om butikken i utgangspunktet ikke har angrerett, så skader det ikke å spørre om man angrer på et kjøp. Hvis varen, tilbehør og eske ser ut som nytt kan du ofte få en tilgodelapp eller bytte i en annen vare. Og da spesielt hvis varen du bytter til koster mer. Penger tilbake kan imidlertid være litt vrient. EDIT: Da jeg selv jobbet i butikk, som ikke tilbød angrerett, så både godtok og avviste jeg forespørsler om dette. Hvordan varen ser ut, og ikke minst hvordan kunden oppfører seg når de ber om å få angre, har mye å si på om jeg godtok det. Bruker man en krevende eller frekk tone, så får du garantert avslag Endret 29. august 2012 av Bergendahl Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Siden ts har vært i en butikk og spurt, og fått nei, så spørs det nok, bergendahl. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Siden ts har vært i en butikk og spurt, og fått nei, så spørs det nok, bergendahl. Kommer ikke klart frem om han har spurt om å få angre en spesifikk vare, eller spurt på generell basis. Uansett greit å nevne for andre som er innom tråden Men hvis han har vært påståelig på at han har en lovfestet angrerett, så kan det alene ha vært grunn god nok til at ekspeditøren har avslått forespørselen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå