Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forandringer i kroppen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg følt meg litt mer tørst enn vanlig. Iløpet av en gym-time kan jeg føle meg veldig tørst. Det har jeg aldri pleid før. Når jeg tenker meg om har jeg faktisk aldri pleid å være tørst heller.

Føler også at jeg må litt mer på do for å pisse. Om natta når jeg ligger og sover, må jeg liksom opp for å gå på do. Legger meg ca. 22:30 og våkner rundt 06:00 fordi jeg må pisse. Jeg føler dette er noe som har kommet iløpet av sommeren, men jeg har hele mitt liv følt at jeg er en som går på do ofte. Men nattlige dobesøk har jeg aldri pleid.

Ingen i familien min har diabetes, jeg er tynn og atlestisk og spiser frukt daglig. Dermed er jo sjansen lik null for at det er diabetes.

Jeg har ingen andre symptomer.

Jeg vil ikke gå til legen, for hva om han bare sender meg et dumt blikk og syns jeg virker helt hypokonder fordi jeg dro til ham for noe så vagt?

Jeg er jo 15 år, så kan det bare være kroppen min som utvikler seg? Kanskje kroppen bare har utviklet seg fortere en blæra? Anonym poster: df12a5e7e8ece8fb5811bbf8654c6151

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan du assosierer økende tørsthet med for liten blære...

Noen andre forandringer du føler har kommet frem ?

Gå til legen du

Jo, altså, man drikker vel mer når man blir eldre? Kanskje blæra på en måte ikke har vent seg til de økende vannmengdene.

Jeg vil ikke si jeg drikker spesielt mye mer en før. Bare litt, liksom.

Det finnes to forskjellige typer diabetes, og kun den ene skyldes kosthold/overvekt osv. Den andre utvikles ofte hos yngre mennesker. Jeg ville absolutt dratt til legen.

... og den andre er medfødt og skyldes gentikk. Med andre ord svært usannsynlig, da ingen hverken på mors- eller farssiden har diabetes. Anonym poster: df12a5e7e8ece8fb5811bbf8654c6151

Det står også at type 1 diabetes starter med kraftige symptomer, noe jeg absolutt ikke har Anonym poster: df12a5e7e8ece8fb5811bbf8654c6151

Det står også at type 1 diabetes som oftest starter med kraftige symptomer, noe jeg absolutt ikke har Anonym poster: df12a5e7e8ece8fb5811bbf8654c6151

Lenke til kommentar

Ett sunt kosthold kan virke tilslørende på slikt, du nevner selv at du er rimelig sunn av deg så ikke avskriv det på grunn av det.

"Diabetes genet" er recessivt, hvis du vet hva det betyr, dermed så kan det være godt mulig at du er den uheldige mottaker... så for å være på den sikre siden hadde jeg nok tatt meg en tur til legen, bedre at du får oversikt over dette enn at det eventuelt skal progressere uhemmet

Lenke til kommentar

Problemstillingen du presenterer er vanskelig å nøste opp i på bakgrunn av sykehistorien alene. Jeg mener, som flere i tråden her, at du burde dra til legen, da flere undersøkelser og blodprøver hører hjemme. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...