dinosauren Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei alle sammen! Planlegger å sette inn harddisk nr. 2 på min bærbare HP dv6-6130. Dette skal gjøres ved å ta ut det optisk drevet for og så sette inn en slik en: http://www.newmodeus.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=2_5&products_id=289 Tenker å sette SDD'en der den originale mekaniske harddisken er nå, for og så sette den mekaniske i det optiske drevet. Har noen erfaringer med dette? Min bærbare kjører windows 7. Fra tidligere år da XP regjerte fikk jeg alltid med en cd med operativsystemet ved maskinkjøp. Slik at reinstallasjon av OS'et var enkelt. Dette fikk jeg ikke med da jeg kjøpte min nåværende maskin. Lurer på hvordan jeg da kan reinstallere windows 7 lettest mulig? Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Installere fra USB stick Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Kan jeg laste ned norske Windows 7 installasjonsfiler gratis? Eller kan jeg på en måte lage slike filer i Windows, og overføre til minnepenn? Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Du har fortsatt lisensen til W7, så er bare å finne riktig versjon av W7 på div nedlastingssider for å så aktivere med din lisens. Hvordan man setter opp pc og minnepenn til å installere W7 vet ikke jeg, men det finnes det nok lett tilgjengelig på nett. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ja, jeg har lisenskode klistret under maskinen. Men jeg finner ikke noe offisiell versjon å laste ned på microsoft sine sider. Hva slags nedlastingssider er det du tenker på? Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Den mindre lovlige sorten tenker jeg. Har en skikkelig lisens ser jeg ikke noe spesielt galt i det. Ellers kan du følge noe av dette, iaf. om du har engelsk Win 7: http://www.pcworld.com/article/248995/how_to_install_windows_7_without_the_disc.html Endret 29. august 2012 av IceHeim Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Tusen takk Endret 29. august 2012 av dinosauren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå