Q.Q Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei. Skal da ha dette skjermkortet og tre skjermer. Det jeg lurer på er om jeg trenger bedre strømforsyner, i så fall hvor mye watt? Har en 500W Kom gjerne med tips til hvilken strømforsyner jeg burde ha. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Hvor mye strøm (ampere) kan PSUen levere på 12V-linja, og hva har du av CPU? EDIT: Vil anbefale deg å bytte modell til enten 950MHz-utgaven fra Sapphire eller IceQ-utgaven fra HIS. Endret 29. august 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) kjøpt det samme kortet selv. en vanlig 500watt forsyner klarer den biffen fint denne f.eks: http://www.komplett....aspx?sku=635831 god forsyning og corsair har seasonic som OEM så de funker som det skal anbefaler helst denne da den er litt bedre på alle måter: http://www.komplett....aspx?sku=758541 Endret 29. august 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Er langt fra alle PSU-ene til Corsair som lages av Seasonic, svært mange lages også av CWT (trolig de fleste modellene i dag). @TS: 500 Watt kan holde fint, men det avhenger av hvilken PSU du har. En PSU kan ha store problemer grunnet at den leverer lite strøm på 12 volt rail (som arni90 skriver), eller er av generelt dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Hvor mye strøm (ampere) kan PSUen levere på 12V-linja, og hva har du av CPU? Det vet jeg ikke Å tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hvor mye strøm (ampere) kan PSUen levere på 12V-linja, og hva har du av CPU? Det vet jeg ikke Å tusen takk for alle svar! Hvor mye strøm den klarer på 12V-linja kan du bare lese av klistremerket som er på strømforsyningen. CPU/Prosessor finner du ut ved å høyreklikke på min datamaskin og velge egenskaper. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 kjøpt det samme kortet selv. en vanlig 500watt forsyner klarer den biffen fint denne f.eks: http://www.komplett....aspx?sku=635831 god forsyning og corsair har seasonic som OEM så de funker som det skal anbefaler helst denne da den er litt bedre på alle måter: http://www.komplett....aspx?sku=758541 Det er kun AX650, 750 og 850 som har Seasonic som OEM. Som Bolson nevner så er det Channel Well (CWT) som står bak resten, med unntak av AX1200 som er laget av Flextronic. I mine øyne er ikke Corsair synonymt med kvalitet på strømforsyninger, selv om de riktignok har mange gode modeller i det øvre sjiktet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 TX V2 650,750 og 850 er også Seasonic. Men disse virker ha noe merkelig med viftekontrolleren innimellom, slik at vifta kjører på full gass, eller i alle fall høyt turtall. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Stemmer det. De gikk visst tilbake til Seasonic med TX V2. Jeg visste ikke støyproblemene med TX skyldtes problemer med kontrolleren. Men nå vet jeg det Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Det er kun AX650, 750 og 850 som har Seasonic som OEM. Som Bolson nevner så er det Channel Well (CWT) som står bak resten, med unntak av AX1200 som er laget av Flextronic. I mine øyne er ikke Corsair synonymt med kvalitet på strømforsyninger, selv om de riktignok har mange gode modeller i det øvre sjiktet. Enig, så jeg kjøper heller Seasonic sine rimeligere modeller S12 eller M12 der jeg trenger en rimelig og god PSU. Har en liten server stående på kontoret med en S12-430, og den lurer faktisk folk på om står på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå