pierce007 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Har en pc med esata uttak. I tillegg har jeg liggende en 3.5" disk. Tenkte å skaffe en slik disk caddy for å kunne koble disken til pcen ved bruk av esata - da dette anbefales fremfor usb etter det jeg har skjønt. Hva slags type kabel skal en bruke til dette formålet? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Kjøp et harddisk-kabinett med e-sata tilkobling. Hvis det ikke følger med en e-sata kabel kan du bare kjøpe det utenom Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Kjøp et harddisk-kabinett med e-sata tilkobling. Hvis det ikke følger med en e-sata kabel kan du bare kjøpe det utenom Kan jeg ikke og kjøpe et sata kabinett og bruke en esata til sata kabel? Hva med overføringshastigheten? Lest at sata er raskere enn esata? Hvordan blir det feks fra esata til sata? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 ESATAn til SATA er bare SATA. Eneste forskjellen er at en ESATA plugg har ekstra skjerming kontra en vanlig SATA, ellers er hastigheten kliss lik det du ville ha fått om disken satt inne i maskinen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hva med overføringshastigheten? Lest at sata er raskere enn esata? Hvordan blir det feks fra esata til sata? Sata og eSata er det samme. Angående (e)Sata vs USB 3.0 så vil du neppe merke stor forskjell, det er nok harddisken din som uansett vil være flaskehalsen. eSata har fordelen av å være direkte tilkoblet Sata-kontrolleren, noe som fører til litt mindre overhead enn ved bruk av USB 3, samtidig som USB 3 har fordelen av å kunne bruke lenger kabler og at USB er langt mer utbredt enn eSata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå