Inge Rognmo Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Om jeg spytter inn en sum i bolig-lånet, og tar takst fra kjøpet for under ett år siden, så er jeg på under 74% av takst Kanskje det hadde vært billigere enn å ta opp enda ett lån... Henger ikke helt med i tankegangen her... Du får jo ikke ut mer enn 75% av boligens verdi (hos Nordea, i alle fall) i kredittramme på en boligkreditt, så om du spytter inn den summen på å betale ned der, så blir den "låst" som en del av egenkapitalen din på 25%. Da sitter du igjen med mindre buffer (disponibelt) enn i dag. Å betale ned en sum på lånet for å komme under 75% og kunne gjøre det om til rammelån/flexilån/boligkreditt for deretter å bruke av kreditten til å pusse opp badet er da heller ikke et alternativ. Eller, det er jo mulig, men du får jo bare ut den ene prosenten fra 74 til 75%... Endret 11. september 2012 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Ahh, sånn ja, jeg som missforstod litt. Tenkte at med under 75% kunne man låne mer enn opp til 75%. 1% hjelper nok lite, dropper den planen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå