Gå til innhold

S-video(7) til S-video(4)

Anbefalte innlegg

S-video kommer som kjent i både 7pins og 4 pins.

Jeg har en dekoder jeg må bruke en adapter fra RGB til S-video(7) som skal inn i en Dazzle* DVD recorder.

Inngangen på denne er RCA og S-video (4).

Om jeg bruker en 7pin s-video og klipper vekk de 3 overfladiske kontaktene, vil jeg fremdeles kunne få bilde? Oppløsningstap er ikke så farlig, så lenge jeg får en løsning som fungerer.

Om ikke dette går, hva er beste måte for å få RGB til enten RCA eller S-video?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror de snakker om å gå fra 4-pin til 7-pin.

Grunnen til at jeg lurer er at siden jeg bruker en adapter fra RGB kan det hende at hele signalet forsvinner.

wikipedia sier blandt annet

The three extra sockets may be used to supply composite (CVBS) or an RGB or YPbPr video signal, or an I²C interface.

og etter litt research ser det ut som om de 4 pinnene som er i 4-pin varianten gir bilde fra f eks RCA, mens alle RGB til S-video adaptere jeg finner kommer som 7-pin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om ikke dette går, hva er beste måte for å få RGB til enten RCA eller S-video?

RGB, komposit (RCA) og s-video er tre forskjellige signaltyper og skal du gjøre om signalet må det gjennom en eller annen elektronikkboks.

Hva slags apparat får du RGB fra, og hva slags plugg brukes der?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det Canal Digital sin dekoder/pvr.

Den har uttakene HDMI, RGB og scart.

Dette skal inn i en Dazzle DVD recorder

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629127

som har inntakene RCA og S-Video

Har forsøkt å få bilde fra scart til RCA, men hadde ikke noe suksess. Det er noe med hvordan dekoderen er konfigurert, og måtte ringe CD kundeservice for å få vite hvordan man aktiverer scart(kombinasjon på fjernkontrollen), men det virket ikke, selv om jeg ble leid gjennom prosessen.

Jeg forsøker meg nå en gang til på RGB uttaket. Jeg brukte en RCA kabel der jeg klarte å få lyd fra rød og hvit lyduttak, men bildet kommer ikke riktig med kun en gul kabel i en av RGB kontaktene. (derimot så jeg noe skurring i preview av hva jeg så, så jeg antar dette er en enklere løsning, så jenge jeg har en måte å konvertere RGB til enten RCA eller S-video. Som sagt er ikke kvalitetstap så farlig.

Grunnen til at jeg spør er siden jeg har en RGB til S-Video(7pin) adapter, så lurer jeg på om jeg kan klippe vekk de tre overfladiske kontaktpinnene og likevel få signal?

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke fortelle hvilken CD PVR du har. De har levert min. 6 forskjellige. Ingen av dem jeg har vært borti har egen RGB-kontakt. RGB får man på scart. Og hva slags pluggstandard brukes på RGB-kontakten?

Man får alltid kompositsignal på scart slik at man bruke RCA. Problemet er vanligvis at folk bruker feil adapter eller velger feil på adaptere med bryter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

HD-PVR 101 ST har da ikke noe RGB-utgang utenom scart....?

Hvis du bruker en slik og passer på bryteren input/output pleier det å funke.

post-22653-0-34752400-1346266292_thumb.jpg

Hvis du har brukt en du fikk med Playstation f.eks. så funker ikke den fordi der er det motsatt signalvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...