toastcricket Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei, jeg har jevnlig oppdatert til den nyeste driveren til AMD siden jeg kjøpte pc'en. Dette er specsene mine: http://bizsupport1.a...odTypeId=321957 Sist jeg skulle oppdatere driveren fikk jeg en klassisk "windows-bluescreen" under instaleringen av drivern. Dette resulterte i at jeg måtte tvinge pc'en av ved å holde boot-knappen inne i 5 sek. ("Bluescreen" er noe jeg sjeldent får...) Når jeg skrudde pc'en på igjen fikk jeg disse feilmeldingene (bilder ligger som vedlegg). Å nå får jeg ikke startet driveren i det hele tatt, men det står at den er installert ! Nå kan jeg heller ikke kjøre skjermen i standard oppløsning... Det fungerer heller ikke å kjøre installasjonen i reparerings modus og jeg har prøvd å oppdatere driveren på nytt Skal jeg avinstallere driveren helt og slette alle AMD relaterte mapper for deretter å installere den på nytt? Vil pc'en boot'e uten noen grafikk driver? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Avinstaller driveren helt og legg den inn på nytt. PC-en starter fint uten driver. 1 Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Avinstaller driveren helt og legg den inn på nytt. PC-en starter fint uten driver. Ok, men skal jeg velge "slett alle AMD-programvarekompnenter" eller skal jeg bare avinstalere spesifikke kompnenter? Endret 29. august 2012 av Espen778 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Her er en (engelsk) guide for å avinstallere og fjerne alt av spor etter AMD/ATI-grafikkdrivere: http://www.overclock.net/t/988215/how-to-properly-uninstall-ati-amd-software-drivers-for-graphics-cards/0_30 Personlig bruker jeg bare ATIMan Uninstaller v7, siden den gjør det automatisk i tillegg til å kunne skru av ULPS. Noen har rapportert at dette programmet gjør enkelte systemfiler korrupte (sfc /scannow skal rapportere alt fint,) men jeg har ikke opplevd dette og bruker derfor ATIMan fortsatt. 1 Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Men trenger jeg å fjerne ALLE spor av AMD før jeg reinstallerer? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Men trenger jeg å fjerne ALLE spor av AMD før jeg reinstallerer? Ærlig talt syns jeg det høres ut som en god idé her, minst mulig kluss med gamle drivere slik. 1 Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Sånn, nå har jeg gjort alt som stod i ilnken "arni90" sendte http://www.overclock...hics-cards/0_30 Når jeg boot'et igjen å skulle installere AMD driveren stod det at den allerede var installert !!! Da lastet jeg ned den orginale driveren fra "hp" sine nettsider, etter det fikset oppløsnigen seg ,MEN det funker ikke å oppdatere driveren fra hp sin versjon som var fra 2010 eller noe :nei2: Når jeg prøver å søke etter "Catalyst control center" på maskinen finner den ingenting Hva nå??? Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Skyld på HP. Tror ikke de har noe med det å gjøre... tror jeg kan blame meg selv sikkert lastet ned for mye "dritt", men hva er det som vanligvis forårsaker "bluescreen"? Har bare fått det 4 ganger elns på 1 år... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Kan være en million forskjellige ting. Men veldig ofte driverkluss. Se hvilken "kode" som kommer neste gang. Feks 00x000007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå