ipi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei! Jeg tenker å oppgradere min bærbare datamaskin og ønsker 16gb ram grunnet tunge handlinger som jeg utsetter datamaskinen for. Det jeg lurer på er om det er mulig å innstallere såpass mye ram på den datamaskinen jeg har.. Jeg leste et sted at det var maks 8gb, men jeg har erfart tidligere at det er mulig å oppgradere "beyond" dette. Link til datamaskinen på prisguide: www.prisguide.no/produkt/asus-u36sg-i5-2450m-8gb-500gb-156793 Takker for alle innslag! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det avhenger av brikkesettet og antall plasser for ram. Maskinen har Intel HM65 brikkesett som teoretisk sett skal klare 16 GiB på maskiner med 2 plasser for ram (32 med 4), dvs 2 x 8. Ser enkelte plasser at bruker man minnebrikker på mer enn 4 GiB så vil de kjøres i singel channel, men dårlig med bekreftelse. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Det er det som er problemet. Googlet en løsning, men fant på ingen måter noe som ga klarsignal for innkjøp.. Håpte at noen her satt på den verdifulle informasjonen jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå