Titanica Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hei! Vi prøvde å få igang en gammel petromax-lampe. Fikk forvarmet den og pumpa virka, men flammen var helle dårlig. Vi brukte lampeparafin fra Biltema. Tror muligens det er feil parafin til den lampa. Vet noen hvor man kan få kjøpt riktig parafin? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Du får bl.a. kjøpt parafin, i malingsavelinger hos byggevareforettninger. Jeg har ikke brukt Petromax lamper, eller ovner. Men jeg trodde at lampeparrafin ville fungere bra, i begge to. Så jeg undrer på, om det er noe galt med din bruk av lampen. Her kreves litt teknikk. Godt oppumpet trykk, så god forvarming og så skal det gå bra. Ofte er forvarmingen for dårlig. Samme prinsipp, som en parafin primus. Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Så jeg undrer på, om det er noe galt med din bruk av lampen. Her kreves litt teknikk. Godt oppumpet trykk, så god forvarming og så skal det gå bra. Ofte er forvarmingen for dårlig. Samme prinsipp, som en parafin primus. Vi fikk opp godt trykk, men kanskje vi ikke forvarmet den lenge nok. Når vi ser på strømpen etter bruk er den lys oppe og helt sort nederst. Kanskje hele greia burde renses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå