Gå til innhold

Står vårt åpne demokrati i fare under AP-Regimet?  

23 stemmer

1. 1. Står vårt åpne demokrati i fare med rødgrønne arbeiderparti-regjeringa?

• Ja
      9
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      1
    • For meg spiller det ingen rolle, jeg vil fortsatt stemme på Arbeiderpartiet uansett hvor skadelig dette er for demokratiet.
      2
    • Likegyldig
      1
    • Såpass mye at jeg velger alt annet enn rødgrønt neste valg!
      8
  2. 2. Hva syntes du om innlegget til Rebekka Borsch i Dagsavisen

• Veldig bra
      6
    • Bra
      5
    • Uinteressant
      5
    • Dårlig
      1
    • Veldig dårlig
      4
    • Interessant
      9

Anbefalte innlegg

Ingenting hindrer folk i å starte nye partier. Har du rett vil det vel være lett match?

Stemmer ikke, der er en hel rekke lover og regler som er innrettet på å forhindre (ie vanskeliggjøre) oppstart av nye partier.

http://www.lovdata.n...050617-102.html

http://no.wikipedia....ki/Sperregrense

Sperregrense og krav om 5000 underskrifter osv burde vel være null problem når de eksisterende partiene er bare møkka? Hvis demokratiet (flertallet) er enige med dere, burde ikke disse reguleringene du viser til være noe problem.

Hvis man ikke klarer å samle 5000 underskrifter, er det nok liten vits i å starte opp et parti uansett.

Du fremsatte en USANN påstand om at "Ingenting hindrer folk i å starte nye partier."Hva som avgjør for folk som kunne tenke seg å starte ett nytt parti om dette er noen "vits" eller ikke overlater jeg til den enkelte leser.

ja, ok. Ha en fin dag. For et parti som har livets rett, er ikke dette uoverkommelige hindre. Hadde du lagt godsia og ikke kverrulantsia til så hadde du sikkert fortstått at det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, ok. Ha en fin dag. For et parti som har livets rett, er ikke dette uoverkommelige hindre. Hadde du lagt godsia og ikke kverrulantsia til så hadde du sikkert fortstått at det var det jeg mente.

Jeg prøver kun å avklare akkurat HVA du mener, for dette du nå sier var ikke klart fra ditt opprinnelige innlegg.

Desverre er det fortsatt uklart hva du legger i "et parti som har livets rett", samt hvorfor de store partiene burde ha noen rett til å avgjøre dette ved å lage regler som diskriminerer mot små partier.

Om du sjekker linken til sperregrensen vil du finne at Rødt ble utestengt fra Stortinget ved hjelp av disse reglene som diskriminerer mot småpartier, men Rødt har vel ikke livets rett?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Ingenting hindrer folk i å starte nye partier. Har du rett vil det vel være lett match?

Stemmer ikke, der er en hel rekke lover og regler som er innrettet på å forhindre (ie vanskeliggjøre) oppstart av nye partier.

http://www.lovdata.n...050617-102.html

http://no.wikipedia....ki/Sperregrense

Sperregrense og krav om 5000 underskrifter osv burde vel være null problem når de eksisterende partiene er bare møkka? Hvis demokratiet (flertallet) er enige med dere, burde ikke disse reguleringene du viser til være noe problem.

Hvis man ikke klarer å samle 5000 underskrifter, er det nok liten vits i å starte opp et parti uansett.

Demokrati betyr ikke "flertallet", som du her sier. Demokrati betyr rett og slett folkestyre. Ikke flertallstyre.

Hvis du vil styre alene er du nødt til å ha flertall.

Ja. Men jeg ønsker så absolutt ikke å styre alene, eller at noen styrer alene overhodet. :)

For mye sentralisert maktkonsentrasjon er slik jeg ser det veldig galt...

Flertallet er heller ikke enig i alt det de valgte foretar seg, overhodet ikke. I mange saker så vedtar man saker og ting som ville blitt nedstemt i en folkeavstemning. Kan ta et eksempel: DLD.

Har du endel oppsluttning kan du være med å bestemme, men sannsynligvis ikke få igjennom alle sakene. Vil du starte opp et parti, men ikke klarer å få 5000 signaturer var mitt poeng at man kanskje burde gå i seg selv og se om "folket" egentlig vil ha et slikt parti.

Ja, flertallet av befolkningen trenger ikke være enige... Det du sier når du sier "Folket" er ikke hele befolkningen, altså "alle folk", det du sier er at flertallet ville valgt annerledes (...)

Det ble hevdet at samtlige partier man kunne stemme på var "pest eller kolera". Hvis dette er tilefelle er det uforstålig for meg hvis det ikke skulle være mulig å lage et "bra" parti.

Det er mulig å lage gode partier. Men jeg tror det er få som gjør en politisk "research" og tenker nøye igjennom saker og ting. Veier opp viktige og uviktige ting, samt forsøker å peile seg inn på det mest fornuftige valget... Mange som bare stemmer det "de andre stemmer", "stemmer det foreldrene har stemt" og liknende... =P Flertallet stemte sist valg på de borgerlige partiene, men disse klarte ikke å samarbeide, dermed fikk de partiene som klarte å samarbeide, til tross for at det var færre folk som stemte på disse partiene makten... Da er det jo heller ikke "flertallets interesser" som står i høysetet heller???

Lenke til kommentar

Er det "demokrati" i Norge ??

Det eneste folk får lov til er å velge mellom pest og kolera. Er det demokrati ?

Jeg har rett, og de fleste i landet vet det, men de tør ikke å si det, og de tør heller ikke å innrømme det for seg selv, men fortsetter å holde krampaktig fast på illusjonen om "høyre-venstre aksen, og at det vil gjøre en forskjell hvilke partier de stemmer på.

De fleste holder også krampaktig fast på illusjonen om at politikerne jobber for oss, og at de vil folkets beste, og selv om de nok har en anelse om at det ikke er tilfelle, så fortsetter de å lure seg selv i håpet om at de en gang skal få rett.

Men de vil ikke få rett, for politikerne jobber ikke for folket, de har heller ikke tenkt den tanken.

De bruker oss bare som brikker i et spill for å sikre sin egen makt og karriere.

http://rense.com/gen...sanillusion.htm

http://enverden.no/

Å starte noe nytt parti er ingen vits, jeg er ikke interessert i politikk, jeg ønsker bare rettferdighet for folket.

Dessuten så ville ikke et nytt parti ha noen sjanse til å få noe mer å si uansett, det vil de etablerte politikere og partier sørge for med hjelp fra media.

Enhver politiker og ethvert parti som vil prøve å forandre systemet vil bli knust og holdt langt unna all inflytelse, og skulle det dukke opp en politiker i et etablert parti som prøver å forandre på noe, så vil han eller hun snart dø i en "bilulykke" eller begå "selvmord" Hjerteslag og galopperende kreft, er også blitt populære måter å dø på for politikere og andre i USA som prøver å forandre på systemet.

Noen av dem i USA som har begått "selvmord" ved å skyte seg, har også skutt seg selv i hodet flere ganger.

I Norge er det foreløpig tvangsinleggelser på pskiatisk sykehus,samt "selvmord" ved å hoppe ut av vinduet ol. og hjerneslag som er mest populært for å stoppe brysomme personer.

Leiemordere er også blitt brukt i noen tilfeller i Norge.

Tør du fortsatt ikke underbygge påstandene dine? Dette er trossalt ikke første gangen du kommer med drøssevis av påstander som du ikke en gang prøver å underbygge. Ikke andre heller, eller trejde eller...

Men du kompenserer jo for dette med å si at du har rett og at vi egentlig vet det samt ett imponerende antall påstander så da trenger man kanskje hverken kilder eller argumentasjon?

Lenke til kommentar

DLD -turbo:

hvis vi skulle hatt folkeavstemming om den saken du tidligere nevnte så hadde eg blitt bekymra.

Hvilken sak? DLD, eller noe jeg tidligere har nevnt?

Og hvorfor ville du blitt bekymra?

ser forøvrig på den saken du nevnte som en fillesak. det er nå mi meining.

For deg er det kanskje en fillesak. Betyr det at alt det du ser på som fillesaker nødvendigvis er det for andre? Og at man dermed ikke burde ta hensyn til det? Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det eneste folk får lov til er å velge mellom pest og kolera. Er det demokrati ?

Jeg har rett, og de fleste i landet vet det, men de tør ikke å si det, og de tør heller ikke å innrømme det for seg selv, men fortsetter å holde krampaktig fast på illusjonen om "høyre-venstre aksen, og at det vil gjøre en forskjell hvilke partier de stemmer på.

De fleste holder også krampaktig fast på illusjonen om at politikerne jobber for oss, og at de vil folkets beste, og selv om de nok har en anelse om at det ikke er tilfelle, så fortsetter de å lure seg selv i håpet om at de en gang skal få rett.

Men de vil ikke få rett, for politikerne jobber ikke for folket, de har heller ikke tenkt den tanken.

De bruker oss bare som brikker i et spill for å sikre sin egen makt og karriere.

Å starte noe nytt parti er ingen vits, jeg er ikke interessert i politikk, jeg ønsker bare rettferdighet for folket.

Dessuten så ville ikke et nytt parti ha noen sjanse til å få noe mer å si uansett, det vil de etablerte politikere og partier sørge for med hjelp fra media.

Enhver politiker og ethvert parti som vil prøve å forandre systemet vil bli knust og holdt langt unna all inflytelse, og skulle det dukke opp en politiker i et etablert parti som prøver å forandre på noe, så vil han eller hun snart dø i en "bilulykke" eller begå "selvmord" Hjerteslag og galopperende kreft, er også blitt populære måter å dø på for politikere og andre i USA som prøver å forandre på systemet.

Noen av dem i USA som har begått "selvmord" ved å skyte seg, har også skutt seg selv i hodet flere ganger.

I Norge er det foreløpig tvangsinleggelser på pskiatisk sykehus,samt "selvmord" ved å hoppe ut av vinduet ol. og hjerneslag som er mest populært for å stoppe brysomme personer.

Tør du fortsatt ikke underbygge påstandene dine? Dette er trossalt ikke første gangen du kommer med drøssevis av påstander som du ikke en gang prøver å underbygge. Ikke andre heller, eller trejde eller...

Men du kompenserer jo for dette med å si at du har rett og at vi egentlig vet det samt ett imponerende antall påstander så da trenger man kanskje hverken kilder eller argumentasjon?

Jeg har for lenge siden gjort oppmerksom på at jeg ikke kommer med dokumentasjon eller noe annet på oppfordring, for hvorfor skulle jeg argumentere noe videre eller komme med mer dokumentasjon når alt likevel blir oversett og forkastet fordi dere mener at dere vet best uansett ?

Du får heller vente og se hva som skjer, og jeg tror ikke det blir så lenge å vente heller. Spørsmålet er heller om du er smart nok til å oppdage noe som helst.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har for lenge siden gjort oppmerksom på at jeg ikke kommer med dokumentasjon eller noe annet på oppfordring, for hvorfor skulle jeg argumentere noe videre eller komme med mer dokumentasjon når alt likevel blir oversett og forkastet fordi dere mener at dere vet best uansett ?

Du får heller vente og se hva som skjer, og jeg tror ikke det blir så lenge å vente heller. Spørsmålet er heller om du er smart nok til å oppdage noe som helst.

Har det falt deg inn at det du sier blir forkastet som gal manns ralling fordi du ikke klarer å underbygge noe av det du påstår? Jeg er veldig interessert i mange av teoriene du antagelig trykker til ditt hjerte og brukte selv en times tid i går kveld på å lese gjennom litt "alternative" forestillinger rundt 22. Juli. Det var faktisk interessant fordi artikkelforfatteren skrev forholdsvis godt for seg og oppga en del gode kilder.

Når jeg leser det du skriver gir du ikke større grunn til å tro på deg enn på en hvilken som helst annen dommedagsprofet. Påstander om jøder, djevelen, illuminati, NWO, Flere skyttere på Utøya, flere bomber i regjeringskvartalet osv. står seg utrolig dårlig hvis det eneste man sier for å støtte disse teoriene er "du er hjernevasket" osv.

"Du får heller vente og se" fremstår forøvrig som en parodi etter dine bombastiske spådommer om OL, men artig at du fortsetter i samme spor.

Lenke til kommentar

Har det falt deg inn at det du sier blir forkastet som gal manns ralling fordi du ikke klarer å underbygge noe av det du påstår? Jeg er veldig interessert i mange av teoriene du antagelig trykker til ditt hjerte og brukte selv en times tid i går kveld på å lese gjennom litt "alternative" forestillinger rundt 22. Juli. Det var faktisk interessant fordi artikkelforfatteren skrev forholdsvis godt for seg og oppga en del gode kilder.

Når jeg leser det du skriver gir du ikke større grunn til å tro på deg enn på en hvilken som helst annen dommedagsprofet. Påstander om jøder, djevelen, illuminati, NWO, Flere skyttere på Utøya, flere bomber i regjeringskvartalet osv. står seg utrolig dårlig hvis det eneste man sier for å støtte disse teoriene er "du er hjernevasket" osv.

"Du får heller vente og se" fremstår forøvrig som en parodi etter dine bombastiske spådommer om OL, men artig at du fortsetter i samme spor.

Jeg har forsøkt flere ganger å legge frem dokumentasjon, og jeg linket til to sider her også, men jeg har innsett at du bare overser det. Hva er da vitsen med å prøve ?

Hverken du eller de fleste andre her vil heller ikke forstå, fordi dere foretrekker å leve videre i deres egne fantasiverdener.

Problemet er bare at dere ganske snart vil våkne opp til en helt annen virkelighet enn den dere slumrer dere gjennom nå.

Så når du påstår at jeg bare har kommet med påstander uten noen dokumentasjon ol så er det ganske enkelt løgn.

Men det er jo løgn denne verden er bygd på, og løgn er det normale for deg, du kjenner vel ikke til noe annet.

De feste foretrekker jo også å tro på løgnen for det føles mest behagelig i øyeblikket.

Så jeg kan ikke gjøre annet enn å gjenta at du får se hva som skjer.

Du får ikke noe mer fra meg nå, for du vil uansett ikke være istand til å forstå før du evt våkner opp av deg selv.

Og så lenge du automatisk avviser alt du ikke leser om eller hører i offisiell media, så har du definitivt ikke våknet ennå.

Nå har vi jo hatt forskjellige regjeringer de siste årene og kanskje du kan fortelle oss om det har det vært noen forskjell til det bedre for folk flest med regjeringer fra andre partier til nå ?

Og du må ikke glemme "dokumentasjon"

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt flere ganger å legge frem dokumentasjon, og jeg linket til to sider her også, men jeg har innsett at du bare overser det. Hva er da vitsen med å prøve ?

Hverken du eller de fleste andre her vil heller ikke forstå, fordi dere foretrekker å leve videre i deres egne fantasiverdener.

Problemet er bare at dere ganske snart vil våkne opp til en helt annen virkelighet enn den dere slumrer dere gjennom nå.

Så når du påstår at jeg bare har kommet med påstander uten noen dokumentasjon ol så er det ganske enkelt løgn.

Men det er jo løgn denne verden er bygd på, og løgn er det normale for deg, du kjenner vel ikke til noe annet.

De feste foretrekker jo også å tro på løgnen for det føles mest behagelig i øyeblikket.

Så jeg kan ikke gjøre annet enn å gjenta at du får se hva som skjer.

Du får ikke noe mer fra meg nå, for du vil uansett ikke være istand til å forstå før du evt våkner opp av deg selv.

Og så lenge du automatisk avviser alt du ikke leser om eller hører i offisiell media, så har du definitivt ikke våknet ennå.

Nå har vi jo hatt forskjellige regjeringer de siste årene og kanskje du kan fortelle oss om det har det vært noen forskjell til det bedre for folk flest med regjeringer fra andre partier til nå ?

Og du må ikke glemme "dokumentasjon"

Du linker til to sider, hvorav den ene ser ut som en blogg uten åpenbare kilder utover "les denne boken" og den andre er startsiden på en hjemmeside. Du har ikke en gang sagt hva du mener disse skal underbygge.

Jeg kan ikke fatte at du som "sannhetssøker" ikke er interessert i å åpne flere øyne istedenfor å latterliggjøre din egen sak. Faktum er jo at du sjeldent til aldri viser til kilder men samtidig bruker masse energi på lange tirader om hvor hjernevaskede og dumme alle andre er. Du klarer med andre ord aldri å bevise noen av påstandene dine men dette stopper deg ikke fra å spamme drøssevis av tråder med de samme løse påstandene.

Og igjen kommer du med de samme forutsigbare påstandene om at jeg og "vi" avfeier alt vi ikke leser i offisielle media, til tross for at jeg akkurat fortalte deg at jeg synes alternative medier og fremstillinger er veldig interessant så lenge man klarer å underbygge påstandene sine og at jeg forleden brukte mye tid på en slik kilde. Dette sier meg at du er såpass fastlåst i ditt eget spor at du i praksis bare går på repeat. Det stemmer forøvrig godt med din opptreden da du i praksis spammer drøssevis av tråder med nøyaktig samme innhold, igjen uten at du underbygger noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...