Gå til innhold

Tips til kjøp av ny bærbar spill og skolebruk

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha meg en ny bærbar pc og har sett endel på Alienware sin M14x da har eg oppgradert til 8 GB minne og tenker å kjøpe en ssd disk å sette inn i sjølv og for å spare noken kroner. Får også 15% rabatt på Alienware pcen så spara jo inn litt til på den?

Har også sett på Multicom Kunshan P150E ferdigbygd, Multicom Xishan W150E 15.6" og Asus G55VW.

Noken som har noken andre tips eller noken formeiningar om dei pcane eg har sett på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg på den men er ikkje så gira på en 17" so trur rett og slett eg går for alienware sin pc og oppgraderer harddisk sjølv so har eg en ganske god pc der vil eg tru.

Ja, det vil jeg tro. Jeg har kikket litt på m17x selv, men prisen blir litt høy for min del. Klarer liksom ikke få den under 18k uten å føle at jeg kutter for mye.

Jeg har hatt 17" de siste årene, og til mitt bruk kan jeg ikke tenke meg noe mindre. Faktisk kunne den vært enda større. Mitt bruk er da en erstatter for desktop som sjelden (men iblant) er med ut, men samtidig varierer jeg veldig hvor jeg bruker den inne. Kontor, stue, kjøkken, soverom, alt ettersom hva jeg skal bruke den til.

Lenke til kommentar

Min vil stort sett berre bli brukt på skule da og visst eg skal en tur til en kompis og spele litt der eller noke so e litt greit att den e litt portabel og ikkje altfor tong, menn forskjellen på 1 og 2 GB GT 650m skjermkortet har å sei for mitt bruk egentlig?

Lenke til kommentar

Min vil stort sett berre bli brukt på skule da og visst eg skal en tur til en kompis og spele litt der eller noke so e litt greit att den e litt portabel og ikkje altfor tong, menn forskjellen på 1 og 2 GB GT 650m skjermkortet har å sei for mitt bruk egentlig?

Skal på ingen måter skryte på meg mye kunnskaper om HW og skjermkort (jeg har ikke fulgt nevneverdig med siste 10-12 årene), men ut ifra hva jeg leser på forum nå vil du ikke merke noe særlig forskjell på 1 eller 2GB på det kortet med mindre du har tenkt å bruke flere monitorer samtidig.

Frem og tilbake skole ville jeg nok holdt meg til 15" ja.

Lenke til kommentar

Da vart det M14x på meg har også bestilt meg en ssd disk på 256 gb som eg skal sette inni istedenfor hardisken som står der so rekna meg eg ska bli bra fornøgd :)

Artikkel

Beskrivelse

Base

Alienware M14x Base

Prosessor

Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)

Minne

8192 MB (2 x 4 GB) 1600 MHz tokanals DDR3

Tastatur

Internal Nordic Multi-Lanaguage Keyboard

Grafikkort

1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GT 650M

Harddisk

500 GB SATA-harddisk (7200 o/min)

Operativsystem

Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...