Gå til innhold

Philips viser frem ultrabred skjerm på IFA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg multitasker mye.

22" skjerm på høykant er dedikert til kommunikasjon: Ventrilo, skype, chrome vindu med facebook. Den har også winamp i minimert form, og start-menyen.

24" skjerm på høykant har filbehandling, nedlasting, et vindu i nettleser når jeg trenger det, og diverse systemovervåkning.

27" skjerm har det som har det som skal i fullskjerm, eller har høyest prioritet, som gaming, filmer, surfing på nettet, programmering, tekstbehandling. Noen ganger med splitscreen mellom to ting jeg jobber aktivt med (programmering og nettleser f.eks., eller programmering og word for oblig rapporter).

Her er et (lettere redaktert) screenshot for å illustrere:

post-163450-0-31301600-1346351448_thumb.png

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det tilsvarer 1 pixel den samme virtuelle skrivebordsplassen som ca 0,25mm gjør på et fysisk skrivebord. Det betyr 1megapixel ~= 0,25m², som grovt tilsvarer en liten pult på skolen.

Det fysiske skrivebordet mitt er på ca 1,1m², mens det virtuelle skrivebordet mitt er på ca 7,7mp = 1,9m²

Jeg hadde sikkert klart meg med 2x 24", men data er hobbien min, og å akkurat klare meg er ikke bra nok :p

Når kabinett med innhold og andre perifere enheter er i 20k klassen er det underskalert å ha skjermer til 3k :)

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NEI! :pOm man trenger fler piksler i bredden er det mye bedre å bare bruke 2 skjermer (eller fler) i flerskjerm oppsett. Prisen blir bedre, du får mer fleksibilitet til konfigurering, og du kan orientere skjermene i vinkel for å passe bedre.Jeg vil mye heller ha fler piksler i høyden.

Greit for spill, du kan ikke spille med 2 skjermer, 3 funker med tar stor plass,

Lenke til kommentar

NEI! :pOm man trenger fler piksler i bredden er det mye bedre å bare bruke 2 skjermer (eller fler) i flerskjerm oppsett. Prisen blir bedre, du får mer fleksibilitet til konfigurering, og du kan orientere skjermene i vinkel for å passe bedre.Jeg vil mye heller ha fler piksler i høyden.

Greit for spill, du kan ikke spille med 2 skjermer, 3 funker med tar stor plass,

Det var mitt poeng også. Det er dessuten bedre å bevege blikket sidelengs enn opp og ned. Slik er vi lagd til å scanne horisonten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...