asicman Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg er på jakt etter: PCIe framegrabber e.l. som lar meg koble HDMI med video/audio inn evt PCIe TV kort som støtter RiksTV CAM Linux program som støtter overstånde hardware og lar meg generere en strøm som kan vises/høres i XBMC klienter. Er det noen som har tips til hardware og software? Lenke til kommentar
fugla__ Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Er det TV du skal streame? Eller er det andre kilder også? Hvis det først og fremst er TV-signaler så trenger du et DVB-T-kort. Både Hauppauge, Mystiq og Digital Devices har kort som støtter CI-modul og CAM. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 I første omgang TV, men mulighet for å streame fra kamera (HDMI if) på et senere tidspunkt hadde vært fint. Spørsmålet med devicene du nevner er hvor god Linux støtte de har? Jeg testet nylig et USB basert DVB-T interface. Det var utrolig mye mekk å få hentet en helt bestemt kernel versjon og så kopiere filer inn i kernel treet og patche diverse andre filer før man bygger kjerne for interfacen. Da kernel med driver var klar så finner det fortsatt ingen signaler når jeg scanner, selv med samme antenne som virker med en Riks-TV boks. Er derfor på jakt etter noe som noen allerede har testet og vet fungerer. Må jeg hacke masse selv kan jeg like godt designe logikk for et FPGA PCIe kort med HDMI interface. Lenke til kommentar
fugla__ Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Alle kortene støttes i Linux, men at det er hassle-free kan jeg ikke garantere. For min del er det enklere å sloss litt med Linux enn å implementere ny hardware (spesielt med HDCP, lykke til med sertifisering), men vi har alle forskjellig kompetanse Lenke til kommentar
asicman Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Det hadde vært fint hvis jeg kunne finne ut hvilket kort som virket best med nyere kjerner. Regnet med at data ut av dekoderen ikke var kryptert så jeg ikke måtte forholde meg til HDCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå