deaktivert443556 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) \\\ Løst, på en måte, se nederst \\\ Jeg skal lage en rekke med tekster, som alle skal inneholde tall fra en kolonne. Problemet er at noen av disse tallene er uten desimaler. Jeg vil at alle tekstene skal inneholde dette tallet med én desimal uansett om denne er null. Sett at kolonne A inneholder følgende 30,6 26,8 24,0 Og jeg lager denne formelen i kolonne B ="bla bla bla " & A1 & " m". Da ser det bra ut i B1 og B2, men i B3 blir det "bla bla bla 24 m" i stedet for ... "24,0 m". Finnes det en måte jeg kan tvinge formelen til å vise en desimal? Jeg forsøkte med avrund, men det hjalp ikke. Jeg bruker forresten norsk Excel 2010. Edit: Jeg kom på en måte å løse dette på... =HVIS(HELTALL(A1)=A1;"bla bla bla " A1 "& ",0 m";"bla bla bla " & A1 & "m") Altså, jeg legger til desimalen som ren tekst dersom verdien i kolonne A er et heltall. Det er kanskje en litt jalla-metode, så jeg tar gjerne imot tips om bedre løsninger. Endret 29. august 2012 av Bradbury Lenke til kommentar
defuzion Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Bruk følgende formel: =TEKST(A1;"#,0") Edit: Kan tvinge fram flere tall etter komma ved å legge til flere "0", eller tusen skille ved å bruke "# ###". f.eks. =TEKST(A1;"# ###,00") Endret 29. august 2012 av defuzion 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ah, det blir jo mye mer ryddig, takker! Jeg har jo brukt TEKST mange ganger før, men hovedsaklig til forskjellige tidsformat. Tenkte ikke over at den kan brukes til så mye mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå