Gå til innhold

Hvilken skole med VG2 maritim er enklest å komme inn på ?

killthenavy

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har gått mange runder med meg selv nå, og har bestemt meg for å følge familietradisjonen om å gå ut til sjøs :)

MEN, her har vi et stort men... Jeg gikk ut fra vg1 tip med 2.7 i snitt. Ikke fordi jeg er så elendig på skolen, men fordi jeg slet med å komme meg på skolen grunnet mobbing. Så nå lurer jeg på om noen vet om skoler i landet hvor jeg kan komme inn på linja ? Jeg er villig til å flytte på meg, det viktigste blir bare at jeg får tatt utdanningen min, og kan komme i gang med livet igjen :)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du sliter med å komme deg inn på dine skolevalg på grunn av mobbing burde du tatt det PPT for vurdering om å søke deg inn på særskilt grunnlag. Da vil du nok komme inn på det meste, men dette må som sagt inn til behandling. Om du er under 18 år burde du snakke med foreldrene dine og/eller en rådgiver om dette.

Lenke til kommentar

Om du sliter med å komme deg inn på dine skolevalg på grunn av mobbing burde du tatt det PPT for vurdering om å søke deg inn på særskilt grunnlag. Da vil du nok komme inn på det meste, men dette må som sagt inn til behandling. Om du er under 18 år burde du snakke med foreldrene dine og/eller en rådgiver om dette.

Pluss; hvis du kommer inn på særskilt grunnlag vil du ikke få mulighet til å ta fagbrev, men du vil få muligheten til å få kompetansebevis.

Lenke til kommentar

Pluss; hvis du kommer inn på særskilt grunnlag vil du ikke få mulighet til å ta fagbrev, men du vil få muligheten til å få kompetansebevis.

Feil. Om han kommer inn på særskilt grunnlag fra ungdomsskolen spiller det ingen rolle for videre fremdrift. Så lenge han består fagene på videregående skole (2-årig) vil han kunne bli lærling og ta fagbrev som alle andre. Han kan faktisk få stryk i opptil to av fellesfagene og allikevel gå opp til fagprøve etter endt læretid, så problemer i fagene kan dokumenteres.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Sånn, da kom jeg meg endelig inn her igjen :) Takker kjempemye for svar ! Jeg visste ikke at det gikk an, men da får jeg gjøre et forsøk ihvertfall. At mobbingen på vg1 skal ødelegge for resten av livet mitt blir jo egentlig for dumt. Men jeg var helt sikker på at man bare kom inn på særskilt om man hadde funksjonshemninger av forskjellige former ? Vil jeg komme i helt normale klasser ? Jeg trenger ikke spesialoppfølging av noen sort, så det ville blitt litt kjipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...