Gå til innhold

PSU problemer?!?


Anbefalte innlegg

jeg har et lite problem...

 

Problemet er at pcn min slår seg av når jeg spiller krevende spill, jeg vet ikke helt hva det kan være... kan det være at PSU`n min gir for lite Ampere?? den bare slår seg helt uten vidrere.. akkuratt som om den har kortsluttet eller no.. jeg må nemelig dra ut ledningen bak og ha den ute i 5 sec for å få den til å starte... iriterende egentlig... Jeg vet ikke om det er skjermkortet om tar litt for mye strøm eller no? jeg har et ati radeon 9700pro

 

Jeg har en 400w Qtek (bra strømf.?) hva skal jeg gjøre? :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også et problem noe i den duren. Har samme strømforsyning, og plutselig "skrur" alt seg av. Det vil si at alt stopper av vifter og harddisker/cd-romer, mens den grønne power knappen fortsatt lyser (noen ganger restarter den seg...). Dette skjer med jevne mellomrom (fra noen minutter og opptil flere timer...).

Har prøvd å feilsøke litt, og har kommet fram til at det enten er hovedkortet, kabinettet (skyhawks, med diverse stasj i fronten) eller strømforsyningen.. Har ikke giddet å eliminert de tre mulighetene jeg har igjen ennå... Noen har kanskje et svar?

 

edit: jeg har ikke ati radeon 9700pro skjermkort da... Hovedkortet mitt er et asus a7v333-raid...

Lenke til kommentar

Har aldrig oppdaget at denne PSUen har slått seg aller slatt av alt annet. Kjører selv med alt mulig dritt i kabbiset som sluker strøm. hadde et lignende problem, men ikke sikkert at det hjelper deg eller så har jeg ikke forstått deg. Jeg plagdes med alt stoppet opp, fikk ikke rørt musen på skjermen elle tatt ut en cd-rom når dette skjerdde. Avinstallerte driverne til skjermkorte og installerte dem på nytt. Alt funker nå nesten 100%. Men det er ikke sikkert dette hjelper deg, men alikevell prøv!!!

Lenke til kommentar

skal si dere en ting!

det er IKKE bare Q-tec som har det problemet, tror faktisk alle produsentene har det samme problemet!

 

har en Lepont (Superflower) 370W, den gir heller ikke nok strøm/spenning (kun på 12V, 16A)! :evil:

i usdm(epox' svar på motherboard monitor) så står det att spenningen på 12v lå på 11,5v, ikke særlig bra!

 

pc'n min slår seg ikke av nå og da, men den undervolter veldig mye, og hvis jeg slår pc helt av, og skal starte den igjen, så spinner viftene en halv runde og lyset i front lyser, og ingenting mere skjer.

 

min midlertidige løsning på dette er å nappe ut ledningen bak og vente i noen sekunder, sette den in igjen og starte opp!

 

baijnna hoijnskjit! :evil::lol:

 

må vel investere i en antech(<-- skrevet rett??) psu 400-550w, har de strømforsyningene mye støy?? i dB?

Lenke til kommentar

Det MÅ være PSU`n.. jeg har ikke no problemer med no annet...

Har mista en hardisk på grunn av at den idiotiske PSU`n slår seg

av hele tiden... Jeg har et colorcase Airsilver tower og det er et sånt

sensor display i fronten.. jeg er ikke helt sikker på hva som drar så mye

amper.. det må være et eller annet.. jeg har prøvd å koble ut alt som

heter av vifter og stash.. da kan jeg spille ganske lenge men, så skjer det

samme igjen.... :evil:

 

Jeg har lyst til å sende den tilbake.. men hva er vitsen?? jeg får jo bare

tilbake en sånn dritt PSU tilbake... hvilken PSU skal jeg kjøpe meg?

tror jeg trenger en med 20A på +12v og over 400w.... ikke skal den koste for mye eller....

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet! jeg har en Q-tec 450w psu på et Abit Nf7-s v2.0 med en xp2500@ 200x11 på 1.72v..

jeg greier IKKE mer! selv om jeg setter volten på 2.0 eller mer. lånte meg en Chieftec 300w og da greide jeg 200x11,5 med 1,75v men ikke mer en det, kansje litt knapt med 300w, men maskina var dønn steike hakke stabil i motsetning til Q-tec`en som gjør at maskina fryser ca kvar 2-3 time.

Satser nå på en Enermax 400w eller mer.

 

Jeg Hater Q-tec :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...