gaptrast Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei, Jeg har et Casio privia elpiano med usb-tilkobling til dataen. I mixcraft ble først lyden forsinket med mange sekunder (!) men etter jeg innstallerte og brukte ASIO driveren ble det noe helt annet! Likevel, føler jeg av og til at lyden enten blir stygg eller forsinket. (Jeg tror ikke det har noe med innstillingene i asio å gjøre) . Spørsmålet mitt er hvordan jeg kan forhindre dette... Hjelper det med et lydkort? Går det bedre å bruke et keyboard med skikkelige midi plugger? (noe jeg vil unngå) Noen tips? Takk Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Har du installert Asio4all? Jeg har ingen kjennskap til Mixcraft, men mest sannsynlig så er det mulig å endre bufferstørrelsen i settings. Lav bufferstørrelse -> lav latency, samtidig som lav buffer-> større utregningsjobb for prosessoren (+ evt. lydkort) slik at man kan få ulyder, artifacts, dropouts og slikt. Det gjelder derfor å bruke en bufferstørrelse som fungerer som en gylden middelvei. Ellers, så kan du jo konvertere midispor om til audio, da det er mye mindre krevende å spille av et audiospor enn et midispor med plugins. Lenke til kommentar
gaptrast Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Har du installert Asio4all? Jeg har ingen kjennskap til Mixcraft, men mest sannsynlig så er det mulig å endre bufferstørrelsen i settings. Lav bufferstørrelse -> lav latency, samtidig som lav buffer-> større utregningsjobb for prosessoren (+ evt. lydkort) slik at man kan få ulyder, artifacts, dropouts og slikt. Det gjelder derfor å bruke en bufferstørrelse som fungerer som en gylden middelvei. Ellers, så kan du jo konvertere midispor om til audio, da det er mye mindre krevende å spille av et audiospor enn et midispor med plugins. Jeg har Asio4all og de funker egentlig ganske greit,, problemet er at jeg ikke finner en slik middelvei.. av og til oppnår jeg både latency og ulyder og slikt... Er løsningen en bedre prossesor ELLER lydkort eller? Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg ville absolutt satset på et eksternt lydkort før evt. oppgradering av prosessor. Du kan jo se om du får lånt et av noen bekjente i noen timer, så kan du evt. konkludere om det blir bedre/status quo/verre. Lenke til kommentar
gaptrast Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Jeg ville absolutt satset på et eksternt lydkort før evt. oppgradering av prosessor. Du kan jo se om du får lånt et av noen bekjente i noen timer, så kan du evt. konkludere om det blir bedre/status quo/verre. Har desverre ingen å låne av. Men et eksternt lydkort (som kobles til via usb) hjelpe til når jeg kobler elpianoet i usb på dataen og ikke i lydkortet? I så fall hvilket eksternt lydkort er å anbefale? Jeg har fått tilbud om dette for 600 .. er det et bra kjøp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå