Gå til innhold

Ny svitsj bytter mellom PC-er

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqZexW9o
takker og bukker :)

noen som har denne, og vet hvordan usb-delen oppfører seg når man switcher? vil f.eks. musen slå seg av og på, som om man skulle plugget den ut og inn igjen?

Jeg har den jeg :D

Den virker veldig bra. Når du svitsjer så kommer alt som er koblet opp på boksen på maskinene du akkurat koblet deg til. Du trenger ikke plugge noe ut og inn. Enhetene(mus,tastatur etc.) dukker opp automatisk. Bruker den opp mot en linux og en XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, har glemt å ta i betraktning at det deilige, trådløse ms-tastaturet mitt bruker ps2.. og en ps2 -> usb-omformer kostet 600kr hos nærmeste dataforhandler (tidligere IQ data). derfor så jeg meg litt om etter andre løsninger, og fant denne her hos flexi-data. denne har uttak til både mus, tastatur og 2x usb-greier.

det jeg lurer litt på, er at det står 2x usb uttak og 2x 'inntak', hvor alle de andre koblingene har dobbelt opp (1x hd15 ut, 2x hd15 inn.. 1x tastatur ps2 ut, 2x tastatur ps2 inn). hvorfor dette, egentlig? typo, eller blir switchen også en liksom-usb-hub (som gir signaler til begge maskinene, kanskje?)?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...