Lykke-lita Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Det jeg er lei av er å hele tiden være så fornuftig. Jeg skulle først gjøre ferdig vgs, så skulle jeg ta bachelor, og nå master. Hvorfor kan ikke JEG ta meg et friår? Reise, feste, farte, ha det gøy rett og slett. Ja veit! Bare drite i alt og leva livet, det virker så utrolig gøy. Jeg er som en puma fanget i en sneglekropp. Da jeg tok vgs var det ikke noe spørsmål engang, bachelorgrad måtte jeg ha. Og da jeg var på bacheloren blei jeg fortalt at man ikke kommer noe sted uten mastergrad. Og nå.. nå henger jeg med doktorgradstudenter og føler meg mindreverdig med mindre jeg begynner på ph.d. jeg også. Ond sirkel, det der! Ja!! Huttetu.. Doktorgrad ja, skal ikke se bort i fra at det blir det på meg også Bra tegning forresten Hehe, morsom den.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det jeg er lei av er å hele tiden være så fornuftig. Jeg skulle først gjøre ferdig vgs, så skulle jeg ta bachelor, og nå master. Hvorfor kan ikke JEG ta meg et friår? Reise, feste, farte, ha det gøy rett og slett. Ja veit! Bare drite i alt og leva livet, det virker så utrolig gøy. Jeg er som en puma fanget i en sneglekropp. Da jeg tok vgs var det ikke noe spørsmål engang, bachelorgrad måtte jeg ha. Og da jeg var på bacheloren blei jeg fortalt at man ikke kommer noe sted uten mastergrad. Og nå.. nå henger jeg med doktorgradstudenter og føler meg mindreverdig med mindre jeg begynner på ph.d. jeg også. Ond sirkel, det der! Skulle til å skrive det samme, får hele tiden høre hvor viktig det er å gjøre ferdig utdannelsen, at jeg er for gammel til å tulle nå. Men når man ser at man uansett bare kommer til å ende med en OK jobb(jeg vil i hvertfall det) så synes jeg det er vanskelig å være enig selv om de sikkert har mye rett. Samme anonym som tidligere. Anonym poster: dbe9fdc11c2e31d47ca3e143d337553f 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Er det egentlig noen eller noe som hindrer dere i å ta et friår, gjøre noe annet, eller er det mer en flink pike-syndromgreie? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er nok syndromet. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Er nok det ja.... Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det, blandet med et lån på størrelse med Russland.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Studielånet kan vel fryses, om jeg husker korrekt? Studielånet kommer til å følge etter dere til dere blir... uh... gamle. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Studielån er et snilt lån. Og dere har jo utdannelsene deres. Dere får vel jobber? Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Håper da det, en gang i fremtiden. Men ingenting er sikkert Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kan den det? Jeg trodde renta begynte å løpe så fort man var ferdig med utdannelsen. Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Er Pippikurs veien å gå for oss, Lykketroll? http://www.aftenposten.no/jobb/Pippikurs-for-prestasjonsprinsesser-6979604.html Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Ja, renta starter å gå når du er ferdig. Men det ofte markedets beste lånerente og gjerne veldig gode vilkår for å binde den (om du foretrekker å vite akkurat hva du må betale eller er redd for at økonomien i Norge går til helvete de neste 5-10 årene). Og, om du skulle ende opp med en periode uten jobb eller med en veldig dårlig betalt jobb er det mulig å få utsatt oppstarten av nedbetalingen av lånet (dog vil renten løpe, slik jeg forstår det). Lånet kan heller ikke arves. Om du kommer virkelig ut å kjøre økonomisk går det og an, om jeg ikke husker feil, å søke om å få ettergitt hele eller deler av lånet. De pleier i alle fall ikke være vanskelige på det. Det er verdens beste lån. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Er Pippikurs veien å gå for oss, Lykketroll? http://www.aftenpost...er-6979604.html Ja, kanskje det hadde hjulpet oss! Jeg må komme med en innrømmelse til da. For jeg er ikke alltid flink pike nemlig Men jeg fremstår som det. Dvs. er ikke alltid jeg studerer like effektivt. F.eks. kan jeg fort bruke opp noen timer på diskusjon.no, når jeg egentlig skulle lest et par kapitler.. hehe.. Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det er verdens beste lån. Hurra! Jeg må komme med en innrømmelse til da. For jeg er ikke alltid flink pike nemlig Men jeg fremstår som det. Dvs. er ikke alltid jeg studerer like effektivt. F.eks. kan jeg fort bruke opp noen timer på diskusjon.no, når jeg egentlig skulle lest et par kapitler.. hehe.. Ja, samme her Jeg er ikke den typen som er på skolen før klokka åtte, etter å ha trent, som spiser gulrøtter til lunsj og leser 7 kapitler om dagen, og fortsatt rekker å ha et sosialliv etterpå. Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hva med deg, Sexylubb? Er du der du vil være i livet? Lider du av flink pike-syndromet? (finnes det syndromet for gutter?) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg lider definitivt ikke av "snill gutt"-syndromet. Greit nok at jeg hverken drikker alkohol, røyker, snuser eller bedriver andre styggedommer. Derimot så var det rimelig laber skoleinnsats fra min side. Ikke så viktig nå da, nå har jeg fast jobb og en god inntekt. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Ja, samme her Jeg er ikke den typen som er på skolen før klokka åtte, etter å ha trent, som spiser gulrøtter til lunsj og leser 7 kapitler om dagen, og fortsatt rekker å ha et sosialliv etterpå. Hehe, bra å høre Og sexylubb1 lider nok ikke av det han heller. Men jeg skal ikke svare for han .. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Sexylubb1 lider faktisk av Badboy-stempelet. Eller, lider... Nyter er kanskje mer riktig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Sexylubb1 lider faktisk av Badboy-stempelet. Eller, lider... Nyter er kanskje mer riktig. Virkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå