rvenes Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Panasonic Projektor PT-AE300E Noken som har denne prosjektoren? Bra? Noken negative sider? Støy? Andre prosjektorer som er bedre? Burde eg ha valgt ein 4:3 Prosjektah i stade for 16:9? Om alt er bra med den, kva er det så er så bra med den? (Kva som gjer den bedre enn dei andre?) Info: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&view=detailed Produktsida: http://www.panasonic.com.au/catalogue/deta...DHTPROJ&cat=6_1 PDF: http://www.panasonic.com.au/product_pdf/PT-AE300E.pdf Er ute etter synspunkter, og da spess dei som allerede har ein sånn heime, eller på jobben. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har ikke denne projektoren selv, men så en test der de hadde sammenligna den med Infocus X1 og en LG, den virket utrolig bra når det gjelder skarphet i bildet og kontrast, men noe dårlig lysstyrke. Har du mulighet til å få det ganske mørkt i rommet ville jeg nok gått for AE-300. Hvis du er ute etter en en som skal brukes endel på dagtid, ville jeg heller gått for X1, men da har du det problemet med regnbue-effekten, om det er et problem for deg i det hele tatt da... Uansett det er disse to projektorene jeg syns er best i den prisklassen. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Både X1 og AE300 er bra prosjektorer. Hva skal du bruke din prosjektor til ? Hjemmekino og da, mest 4:3 eller 16:9 materiale, data eller en blanding av alt ? Har du full lyskontroll, eller er det et opplyst rom ? Hvis du ønsker erfaring fra folk som har både AE300 og X1, anbefaler jeg deg at du tar en titt på www.avforum.no, der vil du finne nok stoff om disse projektorene Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Den skal brukes til heimebruk... altså heimekino + div (vise bilder etc) Kan mørklegge rommet ja, det er jo berre og skru av lyset, og på norske vinterkvelder slepp man gardiner! Kanskje eg skal spele litt på den også... (dataspel) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det som er viktig når mørklegging er mulig, er en projektor med høy kontrast slik at en før så bra osrtfarge som mulig. det du kan ha som tommelfingerregel er lysstyrke (eks) 1000 / kontrast (eks 2000) skal være mindre eller rundt 0.5. F.eks med en projektor med lysstyrke på 1200 og kontrast på 500, så vil svart oppleves som grått, og det er ikke noe man ønsker. I den prisklassen du har nevnt er det X1 og AE300 som er de klare førstevalg hos mange. X1 er som sagt bra hvis du ikke er plaget av regnbuer, og ser mye på 4:3 materiale. AE300 er av LCD typen, noe som f.eks kan føre til at du får et produkt med døde pixler slik som på en lcd skjerm. Dette er selfølgelig noe som går på garanti, men kjedelig er det uansett. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 OK! men kabling til PJ'n da? Kva som blir best? Den har disse og velge i mellom Composite S-Video SCART kontakt DVI Vanlig VGA Component in Eg kan gi den alle signala... men kva som er best. Xcardet mitt har component ut, Rød,Blå,Grønn. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 best kabling er dvi med vga tett bak. Resten er mye dårligere. Om du har tid til å vente kommer det flere nye modeller i løpet av høsten. Feks Sanyo Z2. Den har høyere oppløsning og kontrast enn ae300. Vil vel koste omtrent det samme som sanyo z1. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 eg har kjøpt den. DVI altså. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 IHA! Nu er den kommet i hus! Blei bra. Bilder i siggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå