Gå til innhold

Flash-oppdatering snik-installerer Google toolbar

Nagel

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte nettopp Adobe Flash (svarte ja da den ville auto-oppdatere). Uten at jeg i farten oppdaget noen hverken opt-in eller opt-out, installerte den Google toolbar til IE. I tillegg ville den legge inn Google Chrome automatisk, men det slapp den siden jeg allerede bruker Chrome.

Har noen andre opplevd dette? Har jeg grunn til å pådra meg sikkerhetsbekymringer i tillegg til at jeg allerede er kraftig irritert på Adobe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke IE, så jeg kan spare meg for akkurat den bekymringen. :wee: Men jeg registrerte da Flash oppdaterte seg at den la inn toolbar. Mitt foreløpige nettsøk tyder på at det kan ha vært en opt-OUT på nettsiden til Adobe der jeg valgte å oppdatere. Denne har i så fall tatt meg på senga eller forduftet veldig raskt (nettsøket tyder på at det er uenighet om alle får opt-out-en). Uavhengig av om opt-out-en er synlig eller ikke, er det fantastisk dårlig kundebehandling av Adobe å stappe uønsket programvare i oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Flash og andre addons har alltid hatt ulike tillegg man kan velge å ikke legge inn om man gjør det manuelt. En av grunnene til at jeg ikke liker autooppdateringer er at man mister muligheten til å velge å ikke legge inn slikt grums. Antar at autooppdateringen legegr inn alt som default

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...