Nagel Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg oppdaterte nettopp Adobe Flash (svarte ja da den ville auto-oppdatere). Uten at jeg i farten oppdaget noen hverken opt-in eller opt-out, installerte den Google toolbar til IE. I tillegg ville den legge inn Google Chrome automatisk, men det slapp den siden jeg allerede bruker Chrome. Har noen andre opplevd dette? Har jeg grunn til å pådra meg sikkerhetsbekymringer i tillegg til at jeg allerede er kraftig irritert på Adobe? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Du burde pådra deg sikkerhetsbekymringer om du i det hele tatt åpner IE samme om den har toolbars eller ikke Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Jeg bruker ikke IE, så jeg kan spare meg for akkurat den bekymringen. Men jeg registrerte da Flash oppdaterte seg at den la inn toolbar. Mitt foreløpige nettsøk tyder på at det kan ha vært en opt-OUT på nettsiden til Adobe der jeg valgte å oppdatere. Denne har i så fall tatt meg på senga eller forduftet veldig raskt (nettsøket tyder på at det er uenighet om alle får opt-out-en). Uavhengig av om opt-out-en er synlig eller ikke, er det fantastisk dårlig kundebehandling av Adobe å stappe uønsket programvare i oppdateringer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Flash og andre addons har alltid hatt ulike tillegg man kan velge å ikke legge inn om man gjør det manuelt. En av grunnene til at jeg ikke liker autooppdateringer er at man mister muligheten til å velge å ikke legge inn slikt grums. Antar at autooppdateringen legegr inn alt som default Lenke til kommentar
B25S Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det er så mye bloatware til Windows Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Innstallerte updaten, men fikk øye på den "Yes i want Google Chrome Toolbar"-saken når jeg var i nettleseren. Haket den av og slapp toolbaren. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Skal jeg autooppdatere flash skal grumset vekk først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå