Jdronnen Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei. Jeg har ett problem med en Acer Aspire 5935g bærbar pc. Skal formatere den og legge inn igjen Windows 7, men jeg har ikke Acer Recovery CD/DVDen min lenger. Ikke at dette skal være noe problem. Men så under oppstart/boot med Win7 Dvd, så får jeg valgt språk etc. Også dukker plutselig en mld om at "No device driver found". Altså den finner ikke HD'en. (Mass storage device) Har prøvd å laste ned SATA driver fra Acer sine sider. Men den finner ingenting inni mappa med driveren. Driver jeg lastet ned fra Acer sine sider: SATA Intel SATA Driver IMSM 8.9.0.1023 21.4 MB 2009/10/22 Noen som vet hva dette kan være? Er det en annen driver jeg trenger? Evt. noen som vet noe mer en meg? Takker for alle svar! Trenger såååårt hjelp. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Den nøyaktige mld jeg får er: "No drives were found. Click Load Driver to provide mass storage driver for innstallation." Lenke til kommentar
STREN Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 du trenger ikke recovery dvden din for å gjennopprette makskinen. Gå inn på start menyen og se om du finner noe om gjennoppretting eller recovery eller noe i den duren- Acer tools-recovery/gjenoppretting etc etc mulig og du kan lage nye DVD plater fra windows. Jeg gjorde dette på en laptop tidligere noe som gikk helt greit. //--STREN--// Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 du trenger ikke recovery dvden din for å gjennopprette makskinen. Gå inn på start menyen og se om du finner noe om gjennoppretting eller recovery eller noe i den duren- Acer tools-recovery/gjenoppretting etc etc mulig og du kan lage nye DVD plater fra windows. Jeg gjorde dette på en laptop tidligere noe som gikk helt greit. //--STREN--// Hei. Takk for svar. Ja det kan hende jeg kunne ha gjort, men jeg kommer meg ikke inn i Windows. Jeg har byttet skjerm på laptopen min, da den forrige ble ødelagt. Så jeg sliter med å komme meg inn i Windows å få laget en ny recovery dvd. Tenkte kanskej at Acer hadde liggende, som man kunne laste ned på nett, men har ikke funnet noe. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 hmm.....er det en zip fil du lastet ned? isåfall må den pakkes ut og brennes på en cd. Hvis dette er en gammel maskin kan HDen ha tatt kvelden. //--STREN--// Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 hmm.....er det en zip fil du lastet ned? isåfall må den pakkes ut og brennes på en cd. Hvis dette er en gammel maskin kan HDen ha tatt kvelden. //--STREN--// Hei igjen. Takker igjen for svar. Jeg fant ut av dette selv, så tenkte jeg skulle skrive løsningen her om noen måtte trenge den. LØSNING: Gå inn i BIOS og velg SATA/SSD controller mode, sett den fra ACHI->IDE. (Da finner Windows HDen din under boot!) Deretter sett HD som first boot device, og media med windows install (CD/DVD-USB DRIVE) som nr:2. Viola. Da får du opp disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå