Gå til innhold

[Løst] Oppgraderingspakke - pris ca. 4000 +/- i5 2500K eller i5 3570K?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere min slitne gamle Core 2 Duo E6850, og må da ut med hovedkort og alt rask. Beholder gammelt kabinett og PSU. Kan nevne at jeg kjører XFX HD6870 1GB

De to alternativene som er mest aktuelle er:

1. Komplett.no = 4124 kr

Oppgraderingspakke Intel

- Core i5 2500K 3,3GHz Quad Core

- ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

- Samsung SSD 830 Series 128GB

2. Multicom = 3405 kr

- INTEL Core i5-3570K Quad Core 3.4-3.8GHz "Ivy Bridge"

- ASRock H77M- microATX

- TRANSCEND 8GB DDR3 1333MHz

- INTEL SSD 330 120GB Solid State Drive

samt annet rask som ny DVD-brenner + festingsanordning for SSD.

Føler meg tryggere på Komplett, har gode erfaringer derfra. Dog har jeg stramt budsjett, og jeg skulle gjerne spart noen kr om mulig. Jeg er skeptisk til microATX HK fra Multicom, samt "noname" 1333MHz RAM. Også klar over at 2500K og 3570K er minimalt forskjellige.

Setter pris på om noen kan gjøre meg litt klokere, og om man "får det man betaler for" ved å gå for #2, eller om det er et brukbart alternativ.

Alt av innspill mottas med takk! Lenge siden jeg bygde sist

Edit: Den brukes hovedsaklig til spilling. Guild Wars 2, WoW, CS:GO, BF3 etc. Når jeg først skal oppgradere så ønsker jeg mest mulig ytelse for pengene

Endret av oppje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil spørre skal du overklokke?

Har vanskeligher for å tro ASRock H77M kan måle seg mot ASUS P8Z68-V PRO der.

Har tenkt å overklokke ja, om ikke med en gang. 2500K skal visst være veldig villig der, vet ikke med 3570K.

Lenke til kommentar

ut av boksen er 3570 bedre. overklokket ender de omtrent likt. sandy bridge pakka er definitivt best men jeg ville nok tatt en tatt en titt på komponentene hver for seg. hk i 3570 pakka er forrestejn helt uegnet til overklokking.

• Liker 2
Lenke til kommentar

så å si alt fra komplett-listen er best, med unntak av prosessoren. Men det er veldig liten forskjell.

jeg hadde uten tvil gått for komplett sin pakke, mest på grunn av samsung ssd'en som er best i test, 6/6, osv...

du får også raskere ram, og for å ikke snakke om ram fra et kjent merke, dersom du velger komplett. samme med hovedkortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkortet på den nederste pakken er ikke noe å skryte av, men totalprisen er ganske grei. Vil heller kjøre skikkelig og gå for Z77-hovedkort

Det øverste oppsettet fåes forøvrig 200kr billigere selv når man kjøper de separat på Dustinhome, og hvis du kjøper tilsvarende det øverste oppsettet men med i5-3570k i steden for 2500k havner det på ca samme pris som pakken fra Komplett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

du burde heller bare kjøpe deler uten at det er en "oppgraderingspakke" ikke lurt å kjøpe det gamle chipsettet. hvis budjsettet ditt er ca 4000 kan du prøve dette:

Samsung 830 ssd: http://www.komplett....aspx?sku=752104

kr 829,-

Intel 3570k: http://www.komplett....aspx?sku=660227

kr 1879,-

MSI z77A-gd45: http://www.komplett....aspx?sku=743924

kr 995,-

Corsair Vengeance 1600mhz: http://www.komplett....aspx?sku=618010

kr 369,-

Tilsammen kr 4.072,-

her får du bra produkter fra komplett som er pålitelige og gir deg det du trenger. MYE bedre enn "oppgraderingspakkene" da disse har gamle eller i multicoms tilfelle ukjente deler

Edit: ser det er mye bra som er sagt men du kan overklokke bra med disse delene. kan kjøpe bedre HK men dette har det du trenger.

Endret av cannibalguppy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hovedkortet på den nederste pakken er ikke noe å skryte av, men totalprisen er ganske grei. Vil heller kjøre skikkelig og gå for Z77-hovedkort

Det øverste oppsettet fåes forøvrig 200kr billigere selv når man kjøper de separat på Dustinhome, og hvis du kjøper tilsvarende det øverste oppsettet men med i5-3570k i steden for 2500k havner det på ca samme pris som pakken fra Komplett.

Takk for tipset, skal sjekke ut det.

du burde heller bare kjøpe deler uten at det er en "oppgraderingspakke" ikke lurt å kjøpe det gamle chipsettet. hvis budjsettet ditt er ca 4000 kan du prøve dette:

...

Ser bra ut, valgte oppgraderingspakke for enkelhetens skyld :p Ble jo en bra pris det, med nyere chipset. Godt mulig jeg ender opp med å gå for ditt oppsett.

Endret av oppje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...