akira7 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei PC'en min er på det 4.året og det er vel på tide med noe nytt. Har ikke så mye peiling på nye komponenter som har kommet ut de siste årene. Jeg har mus, tastatur, kabinett, HDD og PSU som er en TX 750W, som burde forsatt holde ett par år til? Vil bruke pc'en til å se film, nettsurfing, spille spill og vil gjerne ha en pc som kan takle GTA V når den kommer. Jeg har aldri overklokket pc'er før og vil nok ikke gjøre det nå heller. Har heller ikke SSD, så anbefal gjerne en SSD. SSD'en vil nok bli brukt til OS, da jeg tenker å bruke HDD'ene til å ha film, musikk, o.l. Ser på oppgraderingspakken som er på ukens tilbus hos komplett som et godt kjøp med mye for pengene. Så det store spørsmålet er, bør jeg gå for den eller vil andre komponenter gi meg mer for pengene? Har ett budsjett på 7-8k. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Trenger du egentlig noe mer enn et nytt skjermkort? Oppgradering med ssd kan i seg selv gi et betydelig løft i opplevd ytelse. Hvilket hovedkort og hvilken prosessor har du? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Ja, jeg vil da tro det. Hovedkortet jeg har er ASUS P5Q PRO , av prosessor har jeg en Intel Core 2 Duo E8400. Kjøpte like godt nytt hk, cpu, skjermkort og ssd isted når komplett hadde salg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå