AnonymDiskusjon Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei. Jeg har en kjæreste som jeg mistenker har såkalt løpsk tale. Men problemet er at hun ikke vet dette selv. Har googlet litt rundt dette og lest litt, folk som får denne diagnosen er ikke oppmerksom på at de har et "problem". Ved at de ikke vet at de selv har et "problem" vil de derfor ikke oppsøke hjelp (logoped) uten at noen forteller de at de har dette "problemet". Utifra symptomene jeg har lest om høres det ut som det bare er en mild form, der hun ofte sier feile ord, bytter om på et begrep midt inni slik at det blir en blanding og lenker sammen setninger med "eeeee" og holder ikke like lett i den røde tråden når hun forteller historier. Ikke misforstå meg, jeg elsker henne over alt på jord, men jeg skulle ønske at jeg kunne si fra til henne på en måte der hun ikke blir sint på meg. Jeg ser bare for meg at hun blir dritforbannet på meg som har googlet frem dette, som for å grave frem et "problem" hun har. Jeg frykter også at hun kommer til å tro at det plager meg, at det er et problem. I starten når jeg møtte henne syntes jeg bare det var søtt, men i enkelte perioder blir det litt slitsomt. Jeg vet ikke helt hva eg skal gjøre, skal jeg bite det i meg? Eller er det noen måte jeg kan si dette til hun uten å nesten ødelegge forholdet? Anonym poster: 6a67f4f0b206ebde05f60f4af256d9d4 Anonym poster: 6a67f4f0b206ebde05f60f4af256d9d4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 lenker sammen setninger med "eeeee"Du avbryter kanskje ofte? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Nei, det gjør jeg faktisk ikke. Prøver bevisst å la være. Anonym poster: 6a67f4f0b206ebde05f60f4af256d9d4 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ikke konstruer potensielle ikke-eksisterende problemer. Ta det opp på tomannshånd. Si at du har hørt om løpsk tale, og at du mistenker at hun har dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå