Newton Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Snublet tilfeldig over denne nettopp : http://english.chosu...2090500833.html Before it unveiled the iPhone in January 2007, Apple consulted mobile phone designs of Samsung Electronics and LG Electronics, an internal Apple document made public by a U.S. court shows. Raporten som omtales og som illustrasjonsbildet hentet fra er i virkeligheten fra februar 2007, altså mer enn en måned etter at iPhone var offentlig presentert. Dette framgår tydelig av innholdet, med bl.a omtale av hendelser og annonseringer som faktisk fant sted i 2007 - selv om det feilaktig står 2006 i i margen på hver side. Noen har brukt fjorårets dokument som mal for en ny rapport, og glemt å endre en vesentlig ting - en feil som jeg dessverre ikke er helt ukjent med... Hvis dette var typisk for bevisførselen fra Sasmung, så er det ikke rart at de tapte så det suser... Jeg regner det ellers som sannsynlig at Apple faktisk hadde folk på 3GSM kongressen også i 2006, men den rapporten inneholdt nok ikke bilder av Samsung-telefoner som ble annonsert og lansert i 2007... Endret 8. september 2012 av Newton 2 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Faktisk er jeg glad Apple saksøkte Samsung. For galaxy s1 var virkelig bra, men de klarte å få den til å ligne på iphone. Håper virkelig designeren og han/hun som har godkjent designet har fått sparken for sin udugelighet. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Ingen her på forumet kan støtte dine påstander, uansett hvor fanboy de skulle være. Påstandene er hinsides, totalt feile. Du vrir deg unne som bare det fordi du har ingen ting som beviser dine påstander. Gi fakta eller la være. Prada og iPhone: iPhone ble designet lenge før Prada så verdens lys, og kan dermed ikke ha kopiert. Prada ser ut som et togvrak, det gjør ikke iPhone. Håper alle som eier en Samsung telefon, og forsåvidt en Android telefon blir arrestert for heleri, telefonene er jo piratvare og stjåle produkter. Først slenger du beskyldninger om løgner og omtrentligheter. Deretter påstår du at ettersom iphone ble designet lenge før prada så dagens lys så var det ikke snakk om noen kopiering. Hva så ? Jeg kunne tenke meg en redelig diskusjon med fakta, ikke en fanboy-krig med svære løyner som er helt på jordet. Jeg har ikke noe problem med at jeg avslører Vindicator's løyner/overdrivinger offentlig, han er 27 år og burde kunne holde seg for god til det. Jeg mener iPhone ikke er kopi av Prada, da den ble designet lenge før Prada ble vist fram og tviler veldig sterkt på at LG viste Apple prada lenge før den ble lansert. Du begår jo akkruat samme feil, bare at du gjør det i en banalt enkelt sammenheng der alle kan se omtrentlighetene og kryss-argumentene. Du quoter veldig "kreativt", eller krenkende om du vil ved å utelate selve poenget for så å skrive "hva så". Likevel er det alle android og samsung eiere (ikke samsung sg1 eiere) som skal arresteres for heleri? Dette kaller du seriøs diskusjon med fakta, ikke en fanboy-krig med svære løyner som er helt på jordet? Tror du VIRKELIG må gå i deg selv før du angriper andre. Start med å rette baker for smed å slutt og quote så dine egne poster blir rene falsum som forvrenger motpartens argumenter. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 http://www.engadget.com/2012/09/10/hp-spectre-one-all-in-one-envy-20-envy-23-pavilion-20/ Nå har også HP startet å plagiere Apple.... 2 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tja. Ved første øyekast kan det ligne. Men ser man på de nederste bildene på den linken så ser man at profilen er litt annerledes og at plassering av kontakter m.m. er plassert annerledes på maskinen til HP sammenlignet med imac. Plasseringen av kontaktene virker også mer gjennomtenkt på maskinen fra HP og man slipper å la mye kabler hengende ned på baksiden av skjermen og ødelegge den stilrene designen. Det blir litt som å sammenligne ipad med bilderammen til samsung. Rett forifra ligner den ved første øyekast men sett fra siden ligner den ikke, og alle de som har peiling på det har jo sagt at da er den ikke noen kopi ;-) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Tja. Ved første øyekast kan det ligne. Men ser man på de nederste bildene på den linken så ser man at profilen er litt annerledes og at plassering av kontakter m.m. er plassert annerledes på maskinen til HP sammenlignet med imac. Plasseringen av kontaktene virker også mer gjennomtenkt på maskinen fra HP og man slipper å la mye kabler hengende ned på baksiden av skjermen og ødelegge den stilrene designen. Det blir litt som å sammenligne ipad med bilderammen til samsung. Rett forifra ligner den ved første øyekast men sett fra siden ligner den ikke, og alle de som har peiling på det har jo sagt at da er den ikke noen kopi ;-) Er ikke så mye skjermen jeg tenker på, den er åpenbart inspirert, men ikke kopiert. Men tastaturet og trackpaden er en tydelig modifisert kopi. Ser man den fra "arbeidsposisjonen" så er det nesten umulig å se forskjell på Apple sin orginal og HP sin kopi. Synd at det er så lite variasjon... 4 Lenke til kommentar
marradi Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Det jeg liker er at hverken Apple eller Samsung ender opp som badguys. Apple forsvarer sin rett når Samsung åpenbart har kopiert dem, mens forbrukerne tjener på akkurat denne kopieringen, ved at man får et godt alternativ til iOS. Og selv om Samsung er dømt (fortjent) til å betale oppreisning og ikke får selge noen modeller, så tjener de fremdeles MYE penger. De endte ikke opp som Palm og Nokia. Når du så kunnskapsløst går ut i innlegget ditt og fremstiller det som at Apple ikke kopierer nøyaktig like mye fra andre som Samsung kopierer fra Apple så legger du ikke akkurat opp til en saklig diskusjon om emnet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Samsung er tydeligvis fortsatt veldig usikre på sine egne produkter og veldig redde for Apple. Kvalmende markedsføring. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå