Gå til innhold

Artikkel: Hvordan Samsungs kopiering av Apple ble ett sjakktrekk!


Anbefalte innlegg

post-263002-0-67550300-1346863333_thumb.png

 

Skift om på Apple og Samsung du, så blir det mere rett for begge parter.

 

Du prøver jo å svartmale Samsung med det bildet og samtidig sier at Apple ikke kopierer (som dem faktisk er kjempe flink til og gjøre ofte).

 

Sier ikke at Apple ikke er flink på kopimaskina, bare at Samsung er mye flinkere.

 

Helt sikker på det?

 

Selv om Samsung kopierer litt og etterligner på noe, så kommer du deg ikke unna at den første iPhonen var en ren kopi av andre sine produsenters mobiler. Eneste var at Apple hadde gjort noen småe endringer som faktisk var ganske bra.

 

Men utenom det, så er det faktisk ingenting i dag som Apple lager selv.

 

Kan jo gjerne ta Notification baren som et godt eksempel på at Apple kopierer andre.

Er vel bare å hente frem det fine dokumentet hvor samsung i detalj går gjennom hvordan de må kopiere alle funksjoner i ios.

Ser også at du tidligere ikke synes galaxy s er noe særlig lik iPhone. Hvorfor advarte google samsung da? Google mente tydeligvis at kopierte for mye slik at telefonen og ui ble for like.

 

Samsung kan legge frem hvilket som helst bevis på at dem kopierer, men det forandrer fortsatt ikke på faktaene at Apple er eksperter på å kopiere andre dem også.

 

Dem som tror at Apple ikke kopierer noen kan gjerne holde kjeft om at Samsung kopierer noen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo temaet hvilket sjakktrekk det var av samsung å kopiere Apple. Det var ett kjempe sjakktrekk. Du beveger deg off topic. Samtidig så er det jo uinteressant hva du mener apple kopierer. Om det er noen som føler seg kopiert så får de gå til sak.

 

Poenget er at dere diskuterer på en måte som får oss til å tro at dere ikke vil vite / innse eller at dere ikke vil innrømme at Apple er et stort kopi monster.

Lenke til kommentar

Dere har glemt det helt store spørsmålet her, nemlig:

 

Var det et sjakktrekk av Apple å kopiere LG?

 

post-30202-0-77329500-1346872300_thumb.jpg

 

 

 

Edit: Artikkel-tittelen (og hele artikkelen virker det som) er bygd på en logical fallacy

 

Vet ikke hvilken bakgrunn du har, men som designer så mener jeg det der langt fra en kopi. Om man tegner dem som skisser er det klare ulikheter, det er det ikke når man tegner 3G og S1.

Prada er mer lik Lumnia 800...

Lenke til kommentar

Tror du er litt på villspor her. Omtrent 95% av iPhone er kopiering. Og dette er både innvendig og utvendig.

 

Greit nok at du mener Apple kopierer, men denne påstanden er bare latterlig. Har du beviser for at 95 % av iPhone er kopiert (og med «kopiert» regner jeg med du mener faktisk «kopiert», ikke «inspirert av noe annet»)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du er litt på villspor her. Omtrent 95% av iPhone er kopiering. Og dette er både innvendig og utvendig.

 

Greit nok at du mener Apple kopierer, men denne påstanden er bare latterlig. Har du beviser for at 95 % av iPhone er kopiert (og med «kopiert» regner jeg med du mener faktisk «kopiert», ikke «inspirert av noe annet»)?

 

Vel, for å gjøre det lettere for alle, så vil jeg heller spørre om hva Apple ikke har kopiert med iPhone fra andre produsenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, for å gjøre det lettere for alle, så vil jeg heller spørre om hva Apple ikke har kopiert med iPhone fra andre produsenter?

 

Beklager, du slipper ikke så lett unna. Når du kommer med en påstand om at «95 % av iPhone er kopiert» må du kunne støtte opp denne påstanden med «bevis», noe du selv så fint krever av oss ved enhver anledning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel, for å gjøre det lettere for alle, så vil jeg heller spørre om hva Apple ikke har kopiert med iPhone fra andre produsenter?

 

Beklager, du slipper ikke så lett unna. Når du kommer med en påstand om at «95 % av iPhone er kopiert» må du kunne støtte opp denne påstanden med «bevis», noe du selv så fint krever av oss ved enhver anledning.

 

Poenget her er at beviset du er etter ikke er noe som trengs å gi beviser til, fordi alle vet at Apple har laget iPhone ved å kopiere andre. Alle de andre brukerne på forumet her vet at jeg snakker sant her. Dette er bevis nok i massevis.

 

Dem som ikke vet dette og dem som prøver å vri seg unna denne sannheten har tydligvis ikke følgt med i timen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken bakgrunn du har, men som designer så mener jeg det der langt fra en kopi.

 

Skal vi se.. Svart med metallisk ramme rundt, minimalt med knapper (som er nede i midten), skjerm som dekker hele forsiden, Og som du ser så har de direkte kopiert fargeoppsett og layout. Er til og med ganske lik aspekt ratio på skjermen.

 

Her ser du et fint bilde av mobil markedet før og etter Prada:

 

post-30202-0-08139700-1346880055_thumb.jpg

 

Er helt klart at de er blitt inspirert av Prada sitt utseende:

 

post-30202-0-88541800-1346880115_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget her er at beviset du er etter ikke er noe som trengs å gi beviser til, fordi alle vet at Apple har laget iPhone ved å kopiere andre. Alle de andre brukerne på forumet her vet at jeg snakker sant her. Dette er bevis nok i massevis.

 

Dem som ikke vet dette og dem som prøver å vri seg unna denne sannheten har tydligvis ikke følgt med i timen.

 

Virkelig? «Alle vet at det er slik så jeg trenger ikke bevise påstanden min»?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken bakgrunn du har, men som designer så mener jeg det der langt fra en kopi.

 

Skal vi se.. Svart med metallisk ramme rundt, minimalt med knapper (som er nede i midten), skjerm som dekker hele forsiden, Og som du ser så har de direkte kopiert fargeoppsett og layout. Er til og med ganske lik aspekt ratio på skjermen.

 

Her ser du et fint bilde av mobil markedet før og etter Prada:

 

post-30202-0-08139700-1346880055_thumb.jpg

 

Er helt klart at de er blitt inspirert av Prada sitt utseende:

 

post-30202-0-88541800-1346880115_thumb.jpg

 

Hmm... Så du mener altså, at fra Prada ble avduket i september 2006, til iPhone ble avduket 9. januar 2007, så har Apple skammløst kopiert denne telefonen?

 

Du antyder altså at Apple pønsket ut designet på iPhone på under TRE måneder?

 

Det viser jo bare at du griper alle halmstrå du kan. iPhone ble IKKE formgitt på tre måneder. Apple fungerer ikke på den måten. Kan de kopiere? Sikkert, men de hadde ikke lnasert en ny design basert på 3 måneders utvikling. Aldri. iPhone/iPad har tross alt vært "på tur" i årevis hos dem, som et sideprosjekt i påvente av riktig teknologi. Om du har sett litt på måten de produserer produktene sine, så ser du at det er en prosess som ikke har tre måneder turnover. Det tar dem nok mer enn dette bare å finne ut hvordan de skal produsere greiene.

 

Det som er FAKTA, og som Apple har vedlagt som BEVIS i rettsaken mot Samsung, prototyper på iPhone datert så langt tilbake som i August 2005, som viser en iPhone med den basis formen og funksjonaliteten den hadde ved lansering.

 

Ja, LG hevdet Apple hadde kopiert dem, men dette kom aldri i retten, noe som tyder på at LG ikke hadde no å stille opp med, eller at Apple hadde beviser på at de hadde et design klart lenge før Prada var påtenkt av LG.

 

Den prototypen het forresten "Purple" og ser slik ut, datert August 2005:

iPhone_purple_270x287.jpg

 

Altså, en prototyp på iPhone (4) i 2005! 2 (5)år før den ble avduket for resten av verden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og alle som følger med vet at Android og Samsung har videreutviklet smartelefonkonseptet slik at Apple sitt konsept smart tilhører historien. Iphone er etter hvert noe man ringer med når man er ute og lufter T-Forden fra 1925.

 

http://www.digi.no/9...-rett-til-vaers

 

Jepp, og derfor er artikkelen så treffende. Samsung kopierte skamløst, og er nå den største produsenten, og det de må betale i erstatnig til Apple er småpenger i forhold til de tapene som feks Nokia sitter med, siden de valgte sin egen vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle de andre brukerne på forumet her vet at jeg snakker sant her. Dette er bevis nok i massevis.

 

Dem som ikke vet dette og dem som prøver å vri seg unna denne sannheten har tydligvis ikke følgt med i timen.

Er du klar over hvor idiotisk dette er? Kan alle de andre brukerene her inne verifisere at de vet at Vindicator snakker sant? Klarer du å få 10 stykker til å verifisere det. Det er jo noen stykker her inne på forumet, så alle de andre er ganske så mange.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm... Så du mener altså, at fra Prada ble avduket i september 2006, til iPhone ble avduket 9. januar 2007, så har Apple skammløst kopiert denne telefonen?

Bare en liten detalj: LG Prada ble ikke avduket i 2006. LG sendte noen computergenererte bilder av designet til IF Design Award, for å vise hvor flinke de var, og fikk sikkert et fint diplom til å henge på veggen.

Noen offentlig avduking av en virkelig, fungerende LG Prada så man først noen uker etter at en fungerende iPhone var presentert den 9. januar 2007.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...